variabler inkluderet fra fil i en anden ma~
Fra : Anders

Dato : 29-11-05 17:23

Hej
jeg har lavet en fil (fil1.php) der ser sådan ud.
<?
$user= xxxxxx;
$password= yyyyyy;
$database= ;
?>

derefter har jeg lavet en fil (fil2.php) der ser sådan ud

<? require 'http://localhost/xxx/yyy/settings/mysql.php';
//mysql_connect(localhost,$user,$password);
//mysql_select_db($database) or die ("kunne ikke forbinde til $database");

echo $user;
echo "<br>";
echo $password;
echo "<br>";
echo $database;
?>

problemet er, at den slet skriver de variabler som jeg beder den om! Jeg
har prøvet at lave et "echo $user" i fil1, og det virker. så fil1 bliver
altså inkluderet. Men ikke variablerne?

MVH
anders(())kaosfoto.com

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 29-11-05 17:36

Anders wrote:
> [...]
> //mysql_connect(localhost,$user,$password);
> //mysql_select_db($database) or die ("kunne ikke forbinde til $database");

skal ændres til
require 'settings/mysql.php';

--
ulrik nielsen |