Cisco 677 og FTP??
Fra : David Rasmussen

Dato : 29-11-05 14:57

Jeg har netop fået ADSL hos CC, og der er hul igennem nu (hurra!). Men
jeg kan ikke bruge FTP? Skal jeg åbne for et eller andet i routeren
(port 20 og 21 f.eks...)? Og hvordan gør jeg det? Det ser ikke ud til at
der er noget der er lukket, men jeg er ikke en router-haj (endnu).

/David

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-11-05 15:17

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev 2005-11-29:
> [...]
> (port 20 og 21 f.eks...)? Og hvordan gør jeg det? Det ser ikke ud til at
> der er noget der er lukket, men jeg er ikke en router-haj (endnu).

Vil du bare forbinde til en ftp server ude i byen eller vil du kører en
selv?

Får du nogen fejl?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-11-05 15:40

Martin Schultz wrote:

> Vil du bare forbinde til en ftp server ude i byen eller vil du kører en
> selv?

Bare almindelig ftp klient, ikke server (i første omgang).

> Får du nogen fejl?

Yep, jeg får instantly en:

C:\Documents and Settings\David>ftp ftp.sunet.se
Connected to ftp.sunet.se.
Connection closed by remote host.

med Windows' ftp klient. Det samme med alle andre klienter.

Jeg har også prøvet at køre passive ftp, det hjælper ikke.

/David

Fra : Martin Schultz

Dato : 29-11-05 17:19

> [...]
>
> med Windows' ftp klient. Det samme med alle andre klienter.
>
> Jeg har også prøvet at køre passive ftp, det hjælper ikke.

Mystisk. Virker alt andet du har prøvet? Kan du pinge ftp serveren?

Hvis du logger ind på routeren og prøver kommandoerne sh nat og sh
filter

Hvad siger de så?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Renè

Dato : 29-11-05 17:52

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> Mystisk. Virker alt andet du har prøvet? Kan du pinge ftp serveren?
>
> Hvis du logger ind på routeren og prøver kommandoerne sh nat og sh
> filter
>
> Hvad siger de så?
>
> Martin
> --
> Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
> ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel/Aethra routere.
> Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige meninger
> med mindre andet er angivet.
har du checket din firewall

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-11-05 18:47

Renè wrote:

> har du checket din firewall

Altså show filter? Ja.

/David

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-11-05 22:15

David Rasmussen skrev følgende på usenet:
> Altså show filter? Ja.
> /David

Eller en software-firewall f.x. den indbyggede i Windows XP, hvis du kører
med XP - eller hvis du har installeret en anden software-firewall ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-11-05 22:54

Jan Vestergaard wrote:

> Eller en software-firewall f.x. den indbyggede i Windows XP, hvis du kører
> med XP - eller hvis du har installeret en anden software-firewall ?

Jo. Det virkede da jeg slog XP's firewall fra. Men hvorfor? Jeg plejer
da godt at kunne ftpe selv om den er slået til.

/David

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-11-05 12:26

David Rasmussen skrev følgende på usenet:
> Jo. Det virkede da jeg slog XP's firewall fra. Men hvorfor? Jeg plejer
> da godt at kunne ftpe selv om den er slået til.

Kan man ikke nøjes med at tilføje din FTP-server eller port 21 i undtagelser
i firewall'en ?

Man behøver vel ikke at slå den helt fra ?

Jeg kører selv uden router i øjeblikket og med Windows XP firewall'en
aktiv - og der er åbnet for FTP-serveren i undtagelser for firewall'en.

Men på den anden side har du jo firewall i routeren, så du behøves jo ikke
at bruge den i XP også.

Fra : ShutEye

Dato : 30-11-05 12:51

<snip>
> Men på den anden side har du jo firewall i routeren, så du behøves jo ikke at bruge den
> i XP også.

Firewallen i routeren stopper normalt kun for indgående forbindelser, eller?
Det er da rart at ha' et program der sladrer hvis noget vil den anden vej :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-05 13:00

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Jeg kører selv uden router i øjeblikket og med Windows XP firewall'en
> aktiv - og der er åbnet for FTP-serveren i undtagelser for firewall'en.

Det er ikke ftp server jeg snakker om. Bare ftp klient.

> Men på den anden side har du jo firewall i routeren, så du behøves jo ikke
> at bruge den i XP også.

Jeg har ikke sat firewall'en i routeren op endnu. Ved ikke så meget om
det (endnu).

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-11-05 18:46

Martin Schultz wrote:

> Mystisk. Virker alt andet du har prøvet? Kan du pinge ftp serveren?

Ja og ja. Jeg har forsøgt med flere forskellige servere. Og "Connection
closed by remote host" kommer _instantly_.

> Hvis du logger ind på routeren og prøver kommandoerne sh nat og sh
> filter
>
> Hvad siger de så?

Har ikke så meget lyst til at paste det hele, jeg ved ikke om det udgør
en risiko på nogen måde. Men jeg kan sige at der ikke er noget med port
20 eller 21:

NAT is currently enabled

Port Network Global
eth0 Inside
wan0-0 Outside xxx.xxx.xxx.xxx
vip0 Outside
vip1 Outside
vip2 Outside

Local IP : Port Global IP : Port Timer Flags Proto
Interface
10.0.0.1:xx *****:xx 0 0x00041 tcp eth0

etc.

og