hvor mange af jer bor I U.S.A
Fra : cebridge

Dato : 29-11-05 14:16

Hej hvor bor I henne?
Jeg er københavner eller var for 20 år siden : )(Brøndby Strand også)
Jeg har 3 børn( 13 pige år , en 11 år drenge og en 6 år pige)
hvad alder har I?

Anita
fra Aubrey, Texas (45 minuter fra Dallas)
USA

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World! 120,000+ Newsgroups

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-11-05 19:23

On Tue, 29 Nov 2005 07:16:04 -0600, "cebridge"
<piperbbs________@cebridge.net> wrote:

>Hej hvor bor I henne?
>Jeg er københavner eller var for 20 år siden : )(Brøndby Strand også)
>Jeg har 3 børn( 13 pige år , en 11 år drenge og en 6 år pige)
>hvad alder har I?

Hej Anita,

Jeg er oprindeligt Aalborgenser, men har boet i Søborg i 11 år inden
jeg flyttede til USA. Jeg har boet i SF Bay Area i 10 år.

Jeg har et barn, en søn på 10 måneder.
..

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : John

Dato : 29-11-05 21:03

Hejsa

Min kone - som er fra USA - og jeg + den lille på 5 måneder skal flytte til
USA næste sommer. Jeg er snart færdig med min civil ingeniør uddannelse
indenfor signalbehandling (embedded software engineer)....Hvor i USA er det
bedst at søge arbejde ? Vi vil gerne bo på vestkysten, men det afhænger
selvfølgelig af hvor jeg kan få arbejde. Hvilke byer er gode for
småbørnsfamilier? Hvor svært er det egentlig at få arbejds- og
opholdstilladelse i USA? Hvis I har nogle gode råd og/eller gode/dårlige
erfaringer må I endelig fortælle om dem

Tak på forhånd...

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-11-05 08:31

On Tue, 29 Nov 2005 21:03:06 +0100, "John"
<joehatesspam@nospam.spamshit> wrote:

> [...]
>småbørnsfamilier? Hvor svært er det egentlig at få arbejds- og
>opholdstilladelse i USA? Hvis I har nogle gode råd og/eller gode/dårlige

Hej John,

Tillykke med beslutningen om at tage springet og flytte til USA. Der
er mange muligheder for personer med din baggrund, specielt her i det
nordlige Californien (Silicon Valley). Hvis I gerne vil bo på
vestkysten, så kan jeg sagtens hjælpe med web sites til jobsøgning,
bolig, osv. San Francisco Bay Area er et stort område, og der er mange
steder, der er velegnede til småbørnsfamilier.

Da du er gift med en amerikansk statsborger, så er det rimeligt enkelt
at få arbejds- og opholdstilladelse, og det hele kan ordnes hos det
amerikanske konsulat i København.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : John

Dato : 30-11-05 12:01

> [...]
> bolig, osv. San Francisco Bay Area er et stort område, og der er mange
> steder, der er velegnede til småbørnsfamilier.

Det lyder alletiders....hvilke web sites foreslår du til jobsøgning og
hvor/hvordan
finder vi en bolig ?

Tak på forhånd

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-11-05 22:58

On Wed, 30 Nov 2005 12:01:11 +0100, "John"
<joehatesspam@nospam.spamshit> wrote:

>Det lyder alletiders....hvilke web sites foreslår du til jobsøgning og
>hvor/hvordan
>finder vi en bolig ?

Til jobsøgning vil jeg foreslå:
www.hotjobs.com
www.dice.com (har mest tekniske jobs)
www.monster.com

Til boligsøgning (og evt. jobsøgning) vil jeg foreslå:
www.craigslist.org

Hvis I er interesseret i at bo i San Francisco Bay Area skal i være
opmærksom på, at det er voldsomt dyrt at bo her. En treværelses
lejlighed koster nemt 10000 kr. per måned, og hvis I vil købe hus, så
ligger gennemsnitsprisen på omkring 3.5 mill. kr.

Til gengæld er det pragtfuldt område at bo i, masser af ting at lave i
fritiden, mildt vejr året rundt, og ikke mindst masser af
jobmuligheder.

Fra : John

Dato : 01-12-05 11:39

Hej Lars

Tak for det

Du kender tilfældigvis ikke nogen software- eller hardware ingeniører som
jeg kunne snakke med? Folk indenfor IT eller elektronik?

Tak igen....

Fra : Lars Ehlers

Dato : 01-12-05 17:11

On Thu, 1 Dec 2005 11:38:58 +0100, "John"
> [...]

>Du kender tilfældigvis ikke nogen software- eller hardware ingeniører som
>jeg kunne snakke med? Folk indenfor IT eller elektronik?

No problem....

Jeg arbejder selv som chef for en gruppe af salgsingeniører i et
ITsoftware/hardware firma (biometri) i Silicon Valley. Jeg har knap 20
års erfaring i branchen, 10 af dem her i Californien.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : John

Dato : 01-12-05 17:16

Hej Lars.....Det lyder interessant....Kan I bruge folk som er uddannet
indenfor signalbehandling? I så fald, vil jeg da gerne vide hvem jeg skal
sende mit "resume" til ?

Tak på forhånd..
-----

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-12-05 08:28

On Thu, 1 Dec 2005 17:15:45 +0100, "John"
<joehatesspam@nospam.spamshit> wrote:

>Hej Lars.....Det lyder interessant....Kan I bruge folk som er uddannet
>indenfor signalbehandling? I så fald, vil jeg da gerne vide hvem jeg skal
>sende mit "resume" til ?

Hej John,

Vi har pt. et stramt budget (sådan er det tit, når et startup firma
endeligt er blevet profitabelt), så det er marginalt, hvad vi kan
ansætte. Vores hardware afdeling kan fra tid til anden bruge folk som
har erfaring med USB signalbehandling og -kvalitet, så prøv at kigge
http://digitalpersona.com/company/careers/jobOps.php fra tid til
anden. I den kommende tid vil vi begynde at lede efter både hardware-
og softwareingeniører, der er flere nye projekter, som kræver nye
folk.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : cebridge

Dato : 02-12-05 03:08

ja jeg kan ikke hjælpe med vestkysten da jeg bor langt der fra.
Glad for du fik gode svar fra John der bot i det område.
Min mand er ingeniør for 7-11 benzin station.
Vores by er lækker for børn : )

Fra : H. Jensen

Dato : 30-11-05 05:07

> Anita
> fra Aubrey, Texas (45 minuter fra Dallas)
> USA

Hej!

Årh hvor jeg misunder dig, hvis der er et sted jeg gerne vil bo, så det i
Texas... Men mand, famile osv. synes det er fuldstændig tåbeligt bare jeg
nævner at flytte til udlandet!

Heidi

News==----
=----

Fra : SpookiePower

Dato : 30-11-05 11:24

"cebridge" <piperbbs________@cebridge.net> skrev i en meddelelse news:1133270336_42077@spool6-east.superfeed.net...
> [...]
> hvad alder har I?
>
> Anita
> fra Aubrey, Texas (45 minuter fra Dallas)

Nu skriver du at du bor i Texas, kender du så noget der skulle hedde
P.O Wally et sted i texas ? Jeg har noget familie som i starten af
1900-tallet flyttede til P.O Wally Texas. Jeg har ikke selv kunne finde
noget i den retning, men må indrømme at jeg heller ikke har søgt så
grundigt.

Jeg bor selv i Brøndby.

Fra : SpookiePower

Dato : 30-11-05 11:51

Der var jeg lige hurtig nok, det var ikke i Texas desværre
men i Grain P.O.Wally C.O.Montana USA, men det siger
dig sikker ikke lige noget.

Fra : Holst

Dato : 30-11-05 12:06

SpookiePower wrote:

> Der var jeg lige hurtig nok, det var ikke i Texas desværre
> men i Grain P.O.Wally C.O.Montana USA, men det siger
> dig sikker ikke lige noget.

Google har ikke kunnet hjælpe dig?

Fra : cebridge

Dato : 02-12-05 02:57