Trådløs mobil IP telefoni
Fra : Henrik

Dato : 29-11-05 00:31

Jeg kan se at Aldi har bud på på følgende
http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_48/OFF10.HTM

ud over telefonen, kræves der så et yderligere abonement eller lignende -
eller kan den bare bruges som den er?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-11-05 00:50

Henrik used his keyboard to write :
> Jeg kan se at Aldi har bud på på følgende
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_48/OFF10.HTM

> ud over telefonen, kræves der så et yderligere abonement eller lignende -
> eller kan den bare bruges som den er?

Ja du skal jo have et WoIP abonnement - og derudover skal du huske at
der skal betales for adgang til WLAN de fleste af de steder de nævner
som muligheder for brug.

Min bedste vurdering er at telefonen ikke er pengene værd.

Fra : test

Dato : 29-11-05 09:36

> [...]
> muligheder for brug.
>
> Min bedste vurdering er at telefonen ikke er pengene værd.

Ja præcis, og prisen på adgangen til de hotspots er vist kun pengene værd
hvis man lever i en McDonalds.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-11-05 13:33

test explained on 29-11-2005 :
> Ja præcis, og prisen på adgangen til de hotspots er vist kun pengene værd
> hvis man lever i en McDonalds.

7-11 er vist billigere - så hvis man har sådan en som nærmeste nabo kan
det måske være man, hvis man er meget heldig, kan få en brugbar
forbindelse.

Fra : Kent Friis

Dato : 29-11-05 17:10

["Followup-To:" header set to dk.teknik.telefoni.ip.]
Den Tue, 29 Nov 2005 00:50:01 +0100 skrev Henrik Stidsen:
> Henrik used his keyboard to write :

> Ja du skal jo have et WoIP abonnement

Det er så ulempen ved lukkede standarder, holder man sig til SIP er
et abonnement ikke nødvendigt medmindre man ønsker at ringe til
gammeldags telefoner (hvilket der så vidt jeg kan se ikke stod noget
om at er et krav fra Henrik (den første)'s side).

Mvh
Kent

Fra : Henrik

Dato : 30-11-05 01:03

tak for svar.. jeg kan se at jeg ikke behøver at opsøge Aldi i morgen ...

Umiddelbart tænkte jeg at telefonen kunne være et alternativ/supplement til
mobilen - men på den anden side, vil jeg naturligvis heller ikke farte ind
på McD, 7-11 (som ikke er i mit område - Kolding) osv. for at telefonere.

Men som hjemmetelefon, som supplement til min fastnet (har TDC
fastnet/bredbåd) ligger den vel på linie med andre IP telefoni-udbud (det er
vel kun abonementet til forskel)?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-05 01:37

Henrik formulated on onsdag :
> Men som hjemmetelefon, som supplement til min fastnet (har TDC
> fastnet/bredbåd) ligger den vel på linie med andre IP telefoni-udbud (det er
> vel kun abonementet til forskel)?

Hvis du kun vil bruge den derhjemme vil den være tæt på ligeså god som
en normal trådløs fastnet telefon - bortset fra at krypteringen på den
kun er WEP hvilket betyder at en normal trådløs telefon sat til en IP
telefoni adapter vil være langt at foretrække - og sikkert også
billigere at anskaffe sig.

Fra : Martin

Dato : 30-11-05 16:08

er alle mobiler ikke trådløse ? :)

Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-11-05 18:41

Martin has brought this to us :
> er alle mobiler ikke trådløse ?

Øh jo, men nu er det ikke en mobil telefon der snakkes om...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-11-05 20:23

In article <438cec31$0$180$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henrik wrote:
> [...]
>
> Men som hjemmetelefon, som supplement til min fastnet (har TDC
> fastnet/bredbåd) ligger den vel på linie med andre IP telefoni-udbud (det er

Min far købte en GrandStream adapter til 99 kr inkl. 200 kr taletid. Den var
pre-konfigureret til en eller anden skodudbyder. Kvaliteten er meget ringere
end hans Sipura var på Telefin. Nu er han kommet til Telsome med sin Sipura,
og har nu perfekt kvalitet igen.

Jeg vil anbefale en Sipura Adapter (eller noget Linksys med sipura indmad),
og en GOD trådløs telefon. Min DORO 5045 har aldrig været god, selvom den
gik for at være i den gode ende da jeg købte den.

Jeg har så måttet opgradere til en Beocom 4, og har hermed fået fuld
kvalitet som det skal være.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 01-12-05 15:51

"Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
> gik for at være i den gode ende da jeg købte den.
>
> Jeg har så måttet opgradere til en Beocom 4, og har hermed fået fuld

Ok med al respekt hvornår har Doro været kendt for at lave andet end
discount - kvalitets trådløse fik man fra Ericsson dog ikke længere og fra
fx Siemens (der dog også laver billige) og så ja kan man betale dobbelt pris
og få en B&O

Men design koster... ved ikke hvorfor 99% af alle trådløse skal være sååå
grimme..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-12-05 16:37

In article <438f0de2$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Flemming Lynggaard wrote:

> [...]
> og få en B&O
>
> Men design koster... ved ikke hvorfor 99% af alle trådløse skal være sååå

Jeg købte ikke design, men købte den for lydkvaliteten. Den er langt bedre
end et par gamle Kirk telefoner jeg har, og kun overgået af min Beocom fra
1986 (uden display, farvede taster).

Panasonic går for at lave nogle af de bedre, men de kan desværre heller ikke
fælge med kvalitetsmæssigt. Til gengæld får man farvedisplay hvad man så
end skal med det.