Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Ratepension hvor?
Fra : K Toft

Dato : 28-11-05 22:49

Det er vel ikke ligegyldig hvor man tegner en ratepension for at undgå
topskatten! Er der nogen der kan fortælle lidt om hvilke muligheder der er!
Jeg tænker på oprettelsesomkostninger, forrentning,
administrationsomkostninger og gebyrer! Gode råd udbedes!

Mvh Knud Toft

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-11-05 00:40

In article <438b7b33$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, K Toft wrote:
> [...]
> Jeg tænker på oprettelsesomkostninger, forrentning,
> administrationsomkostninger og gebyrer! Gode råd udbedes!

Du må rundt og spørge. Jeg bruger selv Danica til min private pension,
jeg ligger i Danica Link, 100% Aktier. Afkast i år er 35,6% - Så helt
tovlige er de ikke. Men selvfølgelig er der en risiko ved at vælge
en pension med øget afkast. fordelen er, at man gennem sin almindelige
Danske Netbank kan omplacere pengene til en lavrisikopulje når man set
det begynder at gå skidt. Så man behøver ikke tage de dårlige år med i
puljen.

Fra : Peter H

Dato : 29-11-05 08:04

> [...]

Jo det er det. Ratepension kan trækkes fra indkomsten og betaler du topskat
kan indskud på ratepension fratrækkes din indkomst uanset hvor du tegner den
og det ligeledes dig selv der bestemmer om du overhovedet vil betale
oprettelsesgebyrer, adm omkostninger osv.

Hvis du går ned i en bank og opretter en ratepension er der ingen gebyrer
forbundet.
Hvis du vælger en ordning som danica bliver dit provenue mindre (også selvom
det er stort i forvejen) idet du så vælger at betale adm omkostninger.
Og danisco, tryg osv er ikke klogere end os andre, men de lever af at
fortælle at de har en stor stab, osv bag sig og derfor skulle man være bedre
tjent med det end at undlade.

Men der er relgion i det for det afhænger også af dig sig og rigtige
løsninger findes ikke, kun meninger såsom "jeg er tilfreds med danica" ...
Det er en meget meget stor statistik du efterlyser og det får du bedre i
Penge og Privatøkonomi/Børsen eller opslagsværker.

Fra : Peter H

Dato : 29-11-05 08:29

"Povl H. > Du må rundt og spørge. Jeg bruger selv Danica til min private
> [...]
> Danske Netbank kan omplacere pengene til en lavrisikopulje når man set
> det begynder at gå skidt. Så man behøver ikke tage de dårlige år med i

Se det er jo interessant, at man kan slippe for de dårlige år når man
begynder at kunne se det går skidt.
Logisk nok, men hvilke forhold og kriterier vil være udslagsgivende for, at
du ønsker at omplacere til en laverisikopulje?

Det er vel sagtens et svært spørgsmål, er det ikke? og udfordrende.