en andet øæå problematik
Fra : N9

Dato : 27-11-05 20:52

Hej

Jeg har et site med danske tegn, men øbliver til "ø" og Å bliver til "Ã."
hvad mangler jeg at enocde eller defination af tegnsæt???

Hilsner

N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-11-05 21:13

N9 skrev:

> Jeg har et site med danske tegn, men øbliver til "ø" og Å
> bliver til "Ã." hvad mangler jeg at enocde eller defination af
> tegnsæt???

Begge dele kan løse problemet - men det vil være bedst at angive
tegnsættet korrekt så du ikke behøver at anvende html-entiteter.

Giv evt. et link til dit site - så er det lettere at se hvorfor
dine tegn vises forkert.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : N9

Dato : 27-11-05 21:48

> [...]
> tegnsættet korrekt så du ikke behøver at anvende html-entiteter.
>
> Giv evt. et link til dit site - så er det lettere at se hvorfor

Det er på extra.nhiasy.dk, håber at det kan løses

Takker

Hilsner

N9

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-11-05 18:27

N9 wrote:

> Det er på extra.nhiasy.dk, håber at det kan løses

Dine sider indeholder ikke angivelse af, hvilket tegnsæt de er skrevet med.
så skal browserne selv prøve at gætte. Indsæt denne kodelinje i head på dine
sider:

Du har heller ikke en angivelse af dokumenttype. Læs denne side:

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/dtd.asp

Endelig skal du køre dine sider gennem vridemaskinen her og rette de fejl,
som du får påvist:

html:
http://validator.w3.org/

css: