Tilføje en linje til en Ascii-fil
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 23:59

Jeg skal i et script lejlighedsvist tilføje en linje til en ascii fil.
Hvilken kommando er smartest at bruge?
Jeg har kigget lidt på fopen mm men kan ikke lige overskue hvad der er
bedst.

Der skal skrives relativt meget data til filen fra flere samtidige brugere
og det er vigtigt at en fejl ikke kan slette filen.
Hvad er bedst?
(og lad være med at sige en SQL-server)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-06-01 00:17

Se på: <http://www.php.dk/artikler/filsystem.php>

> Der skal skrives relativt meget data til filen fra flere samtidige brugere
> og det er vigtigt at en fejl ikke kan slette filen.
> Hvad er bedst?
> (og lad være med at sige en SQL-server)

flere samtidige brugere og textfiler lyder ikke godt i mine ører, men jeg er
også lidt sart

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-06-01 06:04

> [...]
> Hvilken kommando er smartest at bruge?
> Jeg har kigget lidt på fopen mm men kan ikke lige overskue hvad der er

Jeg kan ikke se hvad man ellers skulle... Altså, "fopen".

> Der skal skrives relativt meget data til filen fra flere samtidige brugere
> og det er vigtigt at en fejl ikke kan slette filen.
> Hvad er bedst?

Det er da at...

> (og lad være med at sige en SQL-server)

....nåh. OK.

Hvis en "bruger" er ved at skrive til filen, og en anden kommer til, så fil
#2 få en warning når filen åbnes.
Du kan bruge denne lille "workaround":
Sæt "@" foran "fopen()". Så vil advarslen ikke komme frem til brugeren. Så
tjekker du om det lykkedes at åbne filen. Hvis ikke, så vent 1 sekund, og
prøv igen, etc...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-06-01 08:38

Niels Andersen skrev:

> [...]
> Sæt "@" foran "fopen()". Så vil advarslen ikke komme frem til
> brugeren. Så tjekker du om det lykkedes at åbne filen. Hvis ikke, så

Hvorfor ikke bare bruge flock?
http://php.net/manual/en/function.flock.php

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-06-01 11:47

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message
> Hvorfor ikke bare bruge flock?
> http://php.net/manual/en/function.flock.php

Hmm... Hvis det kun er PHP der bruger filen er den nok bedre, ja...
Jeg har ikke spekuleret så meget over denne situation, jeg plejer at undgå
den... :)
(Det var det database-værk vi ikke må snakke om...)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-06-01 14:30

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> (Det var det database-værk vi ikke må snakke om...)

Jeg takker for svarene.
Jeg ville hellere end gerne bruge noget database, men jeg har pt ikke adgang
til en der står på noget public IP.
Nogen der har et forslag?
(Skal bruge et webhotel med *-domæne, php4, 99% oppetid og mysql. Det skal
helst være gratis

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 11-06-01 14:51

On Mon, 11 Jun 2001 15:30:24 +0200, "Martin Højriis Kristensen"

>Jeg takker for svarene.
>Jeg ville hellere end gerne bruge noget database, men jeg har pt ikke adgang
>til en der står på noget public IP.
>Nogen der har et forslag?

tj@ymer ~$ host aben.inet.tele.dk
aben.inet.tele.dk has address 194.182.149.118
tj@ymer ~$ host pingvinen.inet.tele.dk
pingvinen.inet.tele.dk has address 194.182.148.50
tj@ymer ~$ host rotten.inet.tele.dk
rotten.inet.tele.dk has address 193.163.159.136

?

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 11-06-01 15:07

On Mon, 11 Jun 2001 15:51:06 +0200, Thomas Jensen - pil.dk wrote:

> tj@ymer ~$ host aben.inet.tele.dk
> aben.inet.tele.dk has address 194.182.149.118

Har såvidt jeg ved understøttelse for access.

> tj@ymer ~$ host pingvinen.inet.tele.dk
> pingvinen.inet.tele.dk has address 194.182.148.50

Ingen database (?).

> tj@ymer ~$ host rotten.inet.tele.dk
> rotten.inet.tele.dk has address 193.163.159.136

Som aben.

--
Søren O.

If idiots could fly, IRC would be an airport

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 11-06-01 15:26

On 11 Jun 2001 14:06:45 GMT, boll@fw1.dk (Søren Boll Overgaard) wrote:

>Har såvidt jeg ved understøttelse for access.

>Ingen database (?).

til gengæld er php-versionen rimeligt sprød

hvorfor er den store koncerns pu-møder ikke offentlige ?

--
vh
Thomas Jensen, http://pil.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-06-01 16:49

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
> hvorfor er den store koncerns pu-møder ikke offentlige ?

Fordi sekretæren ikke har Frontpage installeret
(futtet til tele.test)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-06-01 16:49

> aben.inet.tele.dk has address 194.182.149.118

Den kører noget lege-OS

> pingvinen.inet.tele.dk has address 194.182.148.50

Ingen database. Ingen *-domæne

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-06-01 23:30

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9g0u18$hgk$1@news.inet.tele.dk...
> (og lad være med at sige en SQL-server)

det er dælme svært at klare sig uden SQL når man har vænnet sig til det.
Nogen der kender en php-funktion samling der kan emulere noget SQL med en
samling ascii-filer?