DVD, lyd, netværk!
Fra : Henrik S. Herm.

Dato : 27-11-05 09:39

Jeg har en bærbar der kører trådløst via en Linksys WRT 54. Jeg kører på et
lokalt netværk i ejendommen hvor vi har netadgang fra henholdsvis stue og
soveværelse. Min Linksys er sat til i soveværelses netstik. Det som jeg
gerne ville var via min Linksys at overføre lyd og billede fra min bærbar,
til stuen hvor jeg har det andet netværksstik. Fra netværksstikket i stuen
skulle signalet så videre til tv og forstærker. Håber dette giver lidt
mening!
Men kan det overhovedet lade sig gøre, og hvad skal der evt. til af hardware
og software. Håber i vil hjælpe mig med opgaven.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-11-05 11:46

"Henrik S. Herm." <brug_ikke@mail.dk> skrev

> [...]
> til stuen hvor jeg har det andet netværksstik. Fra netværksstikket i stuen
> skulle signalet så videre til tv og forstærker. Håber dette giver lidt

Uden at være helt sikker, så tror jeg ikke det, umiddelbart kan lade sig
gøre. Det afhænger af, hvordan disse stik er sat til routere og switch. Hvis
de begge er bag en firewall eller noget NAT, så kan du få problemer.
Samtidig kan du også risikere, at andre kunne få adgang til din musik osv.

Jeg ville lave mit eget netværk, eller finde en anden løsning. Lyd og
billede, som ikke er komprimeret , og som skal sendes via ethernet kræver
jo en rimelig båndbredde.

Hvorfor kan du ikke bare sætte din bærbare ved dit tv, det er langt det
nemmeste.

Jeg kunne godt forestille mig, at den boks, du søger, kan koste en mindre
formue. Så er det nok billigere at købe en hel pc med trådløst netværk og
med tv out.

Claus

Fra : Henrik S. Herm.

Dato : 27-11-05 12:50

> [...]
> formue. Så er det nok billigere at købe en hel pc med trådløst netværk og

Hej Claus

Ideèn var jo at bruge den bærbare som en central enhed for lyd og billede.
Altså at kunne se DVD og eks. høre mp3. en form for erstatning for et anlæg.
Jeg ved godt at det ikke er lige til.
Men jeg fandt denne her:
http://www.kenwoodeurope.com/products/ListProduct.aspx?k1=1&k2=29&k3=98&pr=1665

Fra : Henrik S. Herm.

Dato : 27-11-05 12:58

> [...]
> Altså at kunne se DVD og eks. høre mp3. en form for erstatning for et
> anlæg. Jeg ved godt at det ikke er lige til.

Okay...der var jeg vist lidt for hurtig. DK priser er lige i overkanten.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-11-05 11:54

"Henrik S. Herm." <brug_ikke@mail.dk> skrev

> Men jeg fandt denne her:
> http://www.kenwoodeurope.com/products/ListProduct.aspx?k1=1&k2=29&k3=98&pr=1665

Jo, men hvis du skal have sådan een stående alligevel, er det så ikke
nemmere og billigere at købe en DVD afspiller til 199,- ?

Men selv om du køber den, så slipper du jo heller ikke for at trække
netværkskabler.

Claus