Pottetraening...
Fra : Rene Hansen

Dato : 27-11-05 05:31

Hej alvidende gruppe..
Vi har jo anskaffet os den her Schaefer/Rottweiler blanding.Han er nu
omkring 18 uger, og det er lykkedes os at faa ham 99.98% (ca) stueren,
saa nu er det nye projekt om vi kan laere ham at bruge et bestemt sted
ude paa gaardspladsen, saa vi andre kan slippe for at slaebe det hele
ind i huset igen
Vi har et omraade hvor jeg har faeldet et par fyrretraeer, og der er
der saa en enkelt stub paa ca en meters hoejde saa han har noget at
laene sig op ad....
Men hvordan er det nu lige at vi laerer ham at bruge sit fine
hundetoilet?
Jeg har proevet at vaere konsekvent med at give ham de godbidder han
har faaet hvergang han har besoerget i gaarden, men dels har det ikke
rigtig virket, og dels er vi jo nu naaet dertil at han selv gaar ud af
sin hundedoer og klarer sig selv de fleste gange.
Er der nogen der har et par gode raad?

med "vov'et" hilsen fra Rene og Fenris

Fra : Clas Lau

Dato : 27-11-05 11:08

Uha, det du ønsker kan være meget svært.

I har købt en hanhund. Det er sjældent at de tisser af som tæver gør det -
altså efter de bliver kønsmodne som også er det tidspunkt hvor det begynder
at lette ben.

Mine erfaringer er at de i modsætning til tæver tisser rigtig mange gange i
løbet af en gåtur eller en tur i haven. Tæverne får det oftest overstået een
gang for alle og kan derefter koncentrere sig om andet end af finde et egnet
sted til at efterlade sin underskrift.

Hvad angår bumelum - altså stort har du nok en større chance for succes. Når
du lufter hunden tager du den med ud på toilettet og så bliver du der intil
den har forsørget. Det er et større projekt I har gang i, men bestemt
praktisk.

Held og lykke med det.

-Clas-

Fra : Rene Hansen

Dato : 27-11-05 12:14

Clas Lau <clas@sleepmonsters.dk> skrev:
> [...]
>overstået een
>gang for alle og kan derefter
>koncentrere sig om andet end af finde et egnet

Nu er det jo saadan set ogsaa kun det store vi er ude efter,
traestubben er der saamaend mere for at goere det lidt mere
tillokkende naar han bliver aeldre.
Hundetis fylder saamaend ikke saa meget under traeskoene.....

Rene

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 28-11-05 00:02

> [...]
> tillokkende naar han bliver aeldre.
> Hundetis fylder saamaend ikke saa meget under traeskoene.....

Har I overhovedet overvejer at gå en tur med den stakkels hund. Hunde er et
flokdyr, der bare elsker at gå med deres overhund.

/Ole

Fra : Rene Hansen

Dato : 28-11-05 16:55

/Ole \\(6000\\) <dsl252262VOV@HUNDvip.cybercity.dk> skrev:

>Har I overhovedet overvejer at gå en
>tur med den stakkels hund. Hunde er et
>flokdyr, der bare elsker at gå med
>deres overhund.
>
>/Ole

Nixenbixen!
5-6 timers frit loeb ud ud over tidligere sukkerstoettede
arealer (I Lolland )
kan selvfoelgelig ikke komme paa tale!
Fenris faar se'foelgelig lov til at at braende saa meget energi
af som overhovedet muligt paa den daglige tur, men som du og jeg
oplever det, opstaar der jo sommetider en dyb indre trang naar
vi er hjemme i de vante omgivelser........
Vante omgivelser.... hundetoilet/saedvanligt sted ---
associationer modtages med overrasket taknemmelighed....

Rene

(Staklese hunni, Ole)