forkølelse ?
Fra : Towli

Dato : 27-11-05 02:59

Hej Alle

(Alle der siger de har Influenza i denne tid tager muligvis fejl - j.f.
ssi.dk er influenzaaktiviteten meget lav for tiden, men jeg har selv været
meget syg, og er det stadig, så det må vel være aggresive forkølelsesvira
der er i omløb?)

Hvis man nu er forkølet med ét virus og man så (mens immunforsvaret
bekæmper dette) bliver udsat for smitte fra endnu et, hvad sker der
så? Vil dette nye virus blive bekæmpet dobbelt så godt (nu da de hvide
blodlegemer er i fuld sving med et andet) eller bliver man dobblet så
syg?

Hvor sandsynligt er det at blive udsat for smitte fra flere
forskellige vira på en gang, f.eks. på en arbejdsplads? Er det ikke som
regel kun 1 type/stamme
der "huserer"?

Mange tak for et svar

/T

Fra : dktekno

Dato : 27-11-05 11:45

Hvis du under en forkølelse bliver udsat for nye vira bliver du endnu mere
svækket.

Risikoen for smitte er overalt meget, meget høj. I onsdags var der 3 der
havde influenza hvor jeg var, og jeg sad 1 - 1.5 meter fra dem. Og på trods
af, at de ikke hostede på mig eller noget andet ulækkert, men bare det at de
trak vejret, har åbenbart medført at jeg siden i lørdags og nu idag døjer
med træhed.

Så bare det at andre mennesker trækker vejret er nok til at gøre folk syge.

Vi er dømt til elendighed.

Fra : Towli

Dato : 27-11-05 14:10

> Hvis du under en forkølelse bliver udsat for nye vira bliver du endnu
mere
> svækket.

Er der typisk forskellige vira i omløb sideløbende, -er det ikke mere 1 ad
gangen der huserer?

/T

Fra : dktekno

Dato : 27-11-05 14:58

Nej. Vira er fuldstændig ligeglade hvem der er på banen. Så der kan sagtens
være flere til stede.

Fra : GB

Dato : 27-11-05 23:55

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in

> Vi er dømt til elendighed.

Hey - er du ikke død endnu? Så er der håb.

Få styr på din asperger, tak.

GB