Tastaturlås på brugsens trådløse
Fra : Stephan Dahl

Dato : 26-11-05 22:55

Hej,

Jeg har for nogen tid siden købt Brugsens IP-telefoni-pakke, inkl. to trådløse
håndsæt - denne her:

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept%5Fid=203&pf%5Fid=6062998

Nu tror jeg vores børn har leget med et af håndsættene, så det er blevet låst
- det viser kun en lang stribe i displayet, og reagerer kun med "bip" når man
trykker på knapperne. Den kan godt modtage indkommende opkald. Det virker
som om der er aktiveret en tastaturlås, men i den medfølgende manual står der
står ikke noget om at der er overhovedet er sådan en?

Mit spørgsmål er nu: Er der en tastaturlås på disse telefoner? Hvis ja,
hvordan låser man den så op?

Og supplerende: Findes der en mere komplet manual end den medfølgende danske?

Der er intetsteds på telefonen eller i manualen angivet hvad modellen hedder
eller hvem der har fremstillet den ...

Mvh.,
Stephan

Fra : Bent Andersen

Dato : 28-11-05 10:16

On Sat, 26 Nov 2005 22:54:30 +0100, Stephan Dahl
<sdahl@get2net.remove_this.dk> wrote:

> [...]
>
>Der er intetsteds på telefonen eller i manualen angivet hvad modellen hedder

Kære Stephan Dahl.

Den model du har, ligner meget Lumatron CT9010. Faktisk, tror jeg de
er identiske, bortset fra din er en IP-telefon. Men derfor kan der
godt være forskelle i chipsettet. Ifølge manualen til Lumatron CT9010,
så har denne ikke tastaturlås. Jeg har siddet hele aftenen i går, for
om jeg kunne provokere mig frem til en lås, men det lykkedes ikke at
finde sådan en.

Jeg tror, det var Lumatron model CT9023, som havde tastaturlås. Og jeg
mener, at man på denne model, skulle trykke og holde inde på #-tasten,
for at aktivere/deaktivere. Har du prøvet det?

Hvad sker der, hvis du tager batteriene ud af telefonen, og venter
lidt med at sætte dem i igen ? Er der så fortsat låst for tastaturet ?

Jeg kender desværre ikke andre manualer til telefonen.

Med venlig hilsen

TESTRESULTATER AF TRÅDLØSE TELEFONER
Bent Andersen
www.cordless.ninja.dk

Fra : Stephan Dahl

Dato : 02-12-05 16:21

Hej Bent,

Svarer også på nettet, så andre kan have glæde af det.

Bent Andersen wrote:

> [...]
> mener, at man på denne model, skulle trykke og holde inde på #-tasten,
> for at aktivere/deaktivere. Har du prøvet det?

Det var lige netop det der skulle til!

> Hvad sker der, hvis du tager batteriene ud af telefonen, og venter
> lidt med at sætte dem i igen ? Er der så fortsat låst for tastaturet ?

Ja.

Fra : Bent Andersen

Dato : 03-12-05 00:21

Hej igen, Stephan.

>Svarer også på nettet, så andre kan have glæde af det.
Rigtig god idé.

Mit svar til dig her i NG var rigtig mange timer forsinket, men den
kom frem langt om længe. NG-serveren har nok været nede.

Jeg ved ikke, om du har set det, men jeg har lavet en 'teknisk info'
ang. tastaturlåsen på Coop Danmarks IP-telefoni-pakke CT9010 på:
www.cordless.ninja.dk. Som du selv skriver, så kan andre måske have
glæde af det.

Og så kan jeg fortælle dig, at jeg har gjort Coop Danmark opmærksom på
problemet i deres manual. Jeg ringede ind til dem den anden dag, men
de sagde blot, at den ikke havde tastaturlås. De har selvfølgelig blot
nøjes med at kigge i manualen og ikke gået videre med det, selvom jeg
havde forklaret dem problemstillingen. Dagen efter sagde jeg til dem,
at den HAR lås, og at deres kunde (dig), nu havde fået låst den op
igen, så du atter kunne ringe ud. Det blev de da glade for at høre -
men ikke ret meget hjælp at få fra dem

Er du ellers tilfreds med lyden i dem?

Jeg har været heldig, at fremskaffe en elektronisk manual til CT9010
som doc-fil. Så vidt jeg kan se, står der ikke noget nyt i manualen og
slet ikke noget om tastaturlåsen. Men hvis du er interesseret, så vil
jeg gerne sende den til dig.

Fortsat held og lykke med dine IP-telefoner fremover.

Ha' det godt samt ønsket om en rigtig god jul til dig og din familie.

Fra : Stephan Dahl

Dato : 02-01-06 02:31

Hej Igen,

Bent Andersen wrote:
> Hej igen, Stephan.

> Rigtig god idé.
>
> Mit svar til dig her i NG var rigtig mange timer forsinket, men den
> kom frem langt om længe. NG-serveren har nok været nede.

Hum. Og jeg tjekker ikke NG'er så ofte, så jeg så ikke dette svar...

> Jeg ved ikke, om du har set det, men jeg har lavet en 'teknisk info'
> ang. tastaturlåsen på Coop Danmarks IP-telefoni-pakke CT9010 på:
> [...]

Mange tak.

> Er du ellers tilfreds med lyden i dem?

Nøh. De har det med at falde ud, og batteriet i den ene står jævnligt af -
dvs. det kan ikke oplades i basestationerne mere, men jeg kan tage dem ud og
oplade dem i en separat ladestation. Det er vist et discount-mærke.

Det passer så desværre godt til telefin, der vist er en discount-operatør. Vi
har jævnligt udfald på linjen (ring op igen, suk), og nogen gange kan man slet
ikke komme igennem - man får optaget-tone, og hvis man så prøver med en
mobil-tlf, så kommer man fint igennem. Her Nytårsaften var det værre end
normalt... Så er der småtterierne, som deres telefonsvarer-tjeneste; Det lyder
som en Asterisk der ikke er ordentlig aftestet. Gratis, og alle pengene værd 8-P

> [...]
> som doc-fil. Så vidt jeg kan se, står der ikke noget nyt i manualen og
> slet ikke noget om tastaturlåsen. Men hvis du er interesseret, så vil

Jotak, meget gerne.

> Fortsat held og lykke med dine IP-telefoner fremover.

Hum. ja, det er vist tiltrængt. Vi overvejer kraftigt at vende hjem til TDC
eller en anden fastnet-operatør; Det er dyrere, men man har væsentligt færre
ærgrelser.

> Ha' det godt samt ønsket om en rigtig god jul til dig og din familie.

I lige måde, og endnu en gang tak for hjælpen.

Mvh.,
Stephan