Sorte et array ??
Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 21:01

Hejsa Alle

Hvorfor har php alle de sort muligheder til arrays når de kun er til show
???
Jeg tager en

$array1 = scandir("./images");

Og find nok jeg får et array, og hvis jeg så laver en

natsort($array1);

Så får jeg med en print_r

[0] => .
[1] => ..
[2] => 1.JPG
[6] => 2.JPG
[7] => 3.JPG
[8] => 4.JPG

Fint nok den sortere mit array som jeg vil ha det, MEN det er jo kun
kosmetisk, den rykker ikke rundt på pladserne så jeg får det resultat jeg
skal bruge:

[0] => .
[1] => ..
[2] => 1.JPG
[3] => 2.JPG
[4] => 3.JPG
[5] => 4.JPG

Hvorfor hulen gør den ikke det, og hvad satan skal man så bruge en sort
funktion til ??

Er der en måde man kan rotere rundt i et array på ??

Mvh
Morten ** som sidder og slår i sit keyboard **

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-11-05 21:30

Juel wrote:

> Hvorfor hulen gør den ikke det, og hvad satan skal man så bruge en sort
> funktion til ??

Hvis du render igennem array'et med foreach, vil dine values være
sorteret, mens din key er den samme. Det er vel ca. det du skal bruge
den til.

Anyway, der er meget hjælp at hente i manualen (php.net/natsort). Der
står bl.a.:

natsort($arr);
$arr = array_values($arr);

Det er ikke testet, men jeg kan ik' se, hvorfor det ik' sku' virke.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Zilla

Dato : 26-11-05 21:31

Juel wrote:
[snip]
> Fint nok den sortere mit array som jeg vil ha det, MEN det er jo kun
> kosmetisk, den rykker ikke rundt på pladserne så jeg får det resultat jeg
> [...]
[snip]

Prøv følgende i stedet:

usort($array1, "strnatcmp");

Link: http://dk.php.net/strnatcmp

Zilla

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 22:01

> Prøv følgende i stedet:
>
> usort($array1, "strnatcmp");
>
> Link: http://dk.php.net/strnatcmp

Arhh det er jo perfekt

1000 tak, jeg har bare siddet og gloet den manual igennem og har overset
strnatcmp..

Det var lækkert.. tak igen

Mvh
Morten