Andet multimedie
bentjuul 3670
AVI til MPEG2 eller til DVD
Fra : Erik Greve

Dato : 26-11-05 18:12

Hej i Gruppen

Findes der et program, (helst gratis ) der kan konvertere fra AVI til
MPEG2(4)
eller måske fra AVI direkte til DVD ?
Vi arbejder på et lille, frivilligt kursus uden pemge, derfor skal det
helst være billigt !

Venlig hilsen
Erik

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 26-11-05 20:20

Erik Greve skrev:

> [...]
> MPEG2(4) eller måske fra AVI direkte til DVD ?
> Vi arbejder på et lille, frivilligt kursus uden pemge, derfor skal det

det er der sikkert, men problemet er faktisk ikke programmet! (det er
også grafik og ikke video gruppen du har henvendt dig til! ) Det er
rent faktisk Codec'et til at lave mpeg2. Det er nemlig under ingen
omstændigheder gratis. man kan komme langt med en "trial" af cce
(cinema craft encoder), men det er stadig ikke gratis. Vil du
konvertere til mpeg4 (som sagtens kan indeholdes i en avi-container) så
kan du jo bruge divx/xvid og Virtualdub. Det er basal billedredigering
og encoding til mpeg 4, men direkte til dvd findes der et program der
hedder avi2dvd, jeg kender det ikke nærmere.

Claus

PS. Ellers kan det anbefales at køre det gennem et tv-kort fra
hauppauge, hvor der er hardware mpeg2 encoding på, så har du det
direkte til mpeg og skal ikke beekymre dig om råmaterialet. (med mindre
man skal lave effekter, så er det en god ting ) Hauppauge kortene
kan køre op til 8-12mbit/s og i fuld D1, så der burde ikke være de
store kvalitetsproblemer.

Fra : Nørd

Dato : 27-11-05 17:12

> Hej i Gruppen
>
> Findes der et program, (helst gratis ) der kan konvertere fra AVI til
> MPEG2(4)
> eller måske fra AVI direkte til DVD ?

Se på denne side om der er noget du kan bruge.

Google er min ven.

http://www.dvd-software.biz/download.htm

Fra : Erik Greve

Dato : 28-11-05 17:32

Tak for vinket, jeg afsøger siden, den ser spændende ud.
MVH Erik

Fra : prang

Dato : 30-11-05 15:30

"Erik Greve" skrev d. 26-11-05 18:12 dette indlæg :
> [...]
> MPEG2(4)
> eller måske fra AVI direkte til DVD ?
> Vi arbejder på et lille, frivilligt kursus uden pemge, derfor skal det

Prøve og se på denne side

http://divx.trustfm.com.ru/

Det var måske en mulighed

Prang