Hypokonder?
Fra : dktekno

Dato : 26-11-05 14:29

Nogle siger jeg er hypokonder. Jeg har læst lidt om emnet, men jeg synes
ikke at det passer på mig.

Det der med at jeg hele tiden mener jeg fejler noget kan jeg kendkende. Men
så heller ikke mere. For jeg går sjællent til læge, selvom jeg hele tiden
mener jeg er syg.

Så hvad er det jeg lider af? Det kan jo ikke være hypokondri for så ville
jeg jo være ved læge hele tiden.

Fra : nana sørensen

Dato : 26-11-05 15:02

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> [...]
> mener jeg er syg.
>
> Så hvad er det jeg lider af? Det kan jo ikke være hypokondri for så ville

man behøver ikke at tage til læge hele tiden, for at være hypokonder. Jeg er
HELT overbevist om at du er hypokonder. Du er IKKE syg, selvom du tror det
og føler det. Det er din abnormale fokus og følelse af konstant sygdom, der
gør dig til hypokonder. Det kan lyde hårdt, men sådan er det.
Jeg vil anbefale dig at tage til lægen og tale med ham om det hele. Der
findes sandsynligvis behandling, som kan få dig til at flytte fokus, så du
igen kan fokusere på andre og mere sjove ting end sygdom, og om hvad du
måske fejler.

Fra : GB

Dato : 26-11-05 15:42

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in

> Så hvad er det jeg lider af? Det kan jo ikke være hypokondri for så
> ville jeg jo være ved læge hele tiden.

Asperger?

GB

Fra : LM

Dato : 26-11-05 16:37

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mener jeg er syg.
>
> Så hvad er det jeg lider af? Det kan jo ikke være hypokondri for så ville

Jeg tror nu heller ikke at du er hypokonder. Derimod tror jeg at det er OCD
eller måske fobi.

Der er jo hyppige overlapninger mellem Asperger / OCD / ADHD / Tourette /

LM

Fra : Kirsten

Dato : 27-11-05 11:59

"LM" <lm@invalid.dk> wrote in message
> [...]
> eller måske fobi.
>
> Der er jo hyppige overlapninger mellem Asperger / OCD / ADHD / Tourette /

Uanset hvad du fejler, så er dine symptomer jo i hvertfald præget af angst.
Du bliver jo skrækslagen bare ved tanken om, muligvis at kunne blive syg.
Det er vigtigt at du får snakket med en professionel om dette. Derfor synes
jeg at du skulle kontakte din læge igen og bede om en henvisning til en
psykiater. Også selvom det kan være svært at tage sig sammen til. Det vil
være hele besværet værd. Forestil dig en dag hvor du vågner op og ikke
behøver at bekymre dig om bakterier, men bare kan leve et normalt og
afslappet liv!

En psykiater/psykolog vil kunne hjælpe dig med at håndtere de følelser du
oplever når du bliver bange for at blive syg, og sikkert også kunne ændre
din opfattelse af de symptomer du mærker (ved at lære at kunne reagere
naturligt på de signaler din krop udsender). Det er _ikke_ et job for os
nyhedskribenter at dele diagnoser ud. Det kan ofte gøre tingene værre end de
er! Derfor... snak med din læge og få den henvisning!!

Fra : LM

Dato : 26-11-05 16:46

> [...]
> mener jeg er syg.
>
> Så hvad er det jeg lider af? Det kan jo ikke være hypokondri for så ville

PS
Du er tidligere blevet rådet til at se filmen "Det blïr ikke bedre". Har du
set den?

LM

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 26-11-05 19:53

> [...]
>jeg fejler noget kan jeg kendkende. Men
>så heller ikke mere. For jeg går
>sjællent til læge, selvom jeg hele tiden

Har du ikke noget arbejdsliv? eller privatliv, med mange
interesser? Sidder du bare og piller navle - glem det, fremad
for du fejler med garanti ikke noget, og skulle du en dag holde
op med at trække vejret, så har du heller ikke brug for en læge.
Vits Breaks