Linksys WRT54G eller WAG54G
Fra : David Rasmussen

Dato : 25-11-05 22:02

Jeg har (snart) ADSL gennem CC, gennem deres Cisco 677 router. Jeg vil
gerne have trådløst net i hjemmet og umiddelbart ser WRT54G ud til at
passe fint til jobbet. Det eneste WAG54G har udover, er ADSL modem
funktionaliteten. Og den har jeg vel i Cisco 677. Eller er der forskel
på hvor godt WAG54G og 677 løser ADSL modem opgaven?

Med andre ord: Hvilken løsning er bedst,

CC->Cisco 677->WRT54G

eller

CC->WAG54G

?

Eller er de to løsninger lige gode (men den første billigst)?

/David

Fra : Flemming Joensson (9~

Dato : 28-11-05 13:21

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in

> [...]
>
> CC->WAG54G
>
> ?
>
> Eller er de to løsninger lige gode (men den første billigst)?

Den første er muligvis billigst på kort sigt, men husk også at du så får en
ekstra boks stående plus at den æder strøm døgnet rundt (går ikke ud fra at
du slukker den når du ikke er på nettet?) - så set over en tilpas lang
periode så vil det sikkert være en fordel at købe WAG'en :)

Jeg har iøvrigt selv en WRT54G som har været koblet på en 677'er og det
kørte fint - jeg købte min wrt længe før WAG'en kom på markedet så jeg
havde ikke noget valg dengang. Havde jeg haft det havde jeg nok valgt
WAG'en også selvom den koster noget mere i anskaffelse :)

/Flemming

--
Skift .invalid ud med .org i min mailadresse for at sende mig en mail.

Fra : Sune

Dato : 28-11-05 13:32

On Fri, 25 Nov 2005 22:01:48 +0100, David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Med andre ord: Hvilken løsning er bedst,
>
>CC->Cisco 677->WRT54G

Denne ^^^^^^^^^^

Ellers er du bundet til CC da ikke mange udbydere understøtter WAGen.

Mvh
Sune

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 13:36

Sune wrote:

> Denne ^^^^^^^^^^
>
> Ellers er du bundet til CC da ikke mange udbydere understøtter WAGen.

Jo da - Den kører fint direkte på DSLAM, både hos Tele2 og TDC.

Hans

Fra : Sune

Dato : 28-11-05 13:55

On Mon, 28 Nov 2005 13:35:56 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote:

>Jo da - Den kører fint direkte på DSLAM, både hos Tele2 og TDC.

Hmm. Ok.

Så må vi jo bare håbe at den også gør det den dag de skifter til ADSL2plus etc.

Mvh
Sune

Fra : Hans

Dato : 28-11-05 14:08

Sune wrote:

> Hmm. Ok.
>
> Så må vi jo bare håbe at den også gør det den dag de skifter til
> ADSL2plus etc.

Den dag er vi jo alle i samme båd. Det er så ikke et specifikt problem med
WAG54G, men et problem hos alle som ikke anvender standardudstyr fra ISP'en.
WAG54G er desuden adsl2 kompliant, så den rækker nok til egen levetid.

Hans

Fra : Sune

Dato : 28-11-05 14:16

On Mon, 28 Nov 2005 14:07:42 +0100, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote:

>Den dag er vi jo alle i samme båd. Det er så ikke et specifikt problem med
>WAG54G, men et problem hos alle som ikke anvender standardudstyr fra ISP'en.

Ja og derfor mener jeg det er dumt at købe specialudstyr da ISPens udstyr jo klarer opgaven.

>WAG54G er desuden adsl2 kompliant, så den rækker nok til egen levetid.

Lad os nu se :P

Mvh
Sune