Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Ejendomsværdibeskatning ?
Fra : SpookiePower

Dato : 25-11-05 12:46

Hvis jeg feks idag køber et hus til 3 mill hvor den offentlige vurdering
er på 2.5 mill. Hvilket beløb er det man skal betale ejendomsværdibeskatning af ?

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Anita

Dato : 25-11-05 13:13

SpookiePower <boxjunk2600@gmail.com> skrev:
> Hvis jeg feks idag køber et hus til 3 mill hvor den offentlige
> vurdering er på 2.5 mill. Hvilket beløb er det man skal betale
> ejendomsværdibeskatning af ?

Den offentlige vurdering.

Venligst Anita

Fra : Peder Porse

Dato : 25-11-05 15:36

Anita wrote:

> Den offentlige vurdering.
>
> Venligst Anita

Nej...
Af det laveste af 3 tal...Vurderingen 2001 + 5%
Vurderingen 2002
eller den seneste vurdering.
Forudsat der ikke har været byggesager på
          ejendommen i
perioden.

pp

Fra : Anita

Dato : 25-11-05 19:00

Peder Porse <ppSLETDETTE@pederporse.dk> skrev:
> [...]
> Vurderingen 2002
> eller den seneste vurdering.
> Forudsat der ikke har været byggesager på

Hvilket af ovenstående gør min påstand forkert?

Der er tale om en beskatning i forhold til den offentlige vurdering og har
intet med købs/salgs-prisen at gøre.

Venligst Anita

Fra : Poul Christensen

Dato : 25-11-05 20:39

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in

> Hvilket af ovenstående gør min påstand forkert?
>
> Der er tale om en beskatning i forhold til den offentlige vurdering og
> har intet med købs/salgs-prisen at gøre.

I hovedstadsområdet og andre områder er der stor forskel på den aktuelle
ejendomsvurdering og vurderingen 2001+5%.

mvh
Poul Christensen

Fra : Anita

Dato : 25-11-05 21:49

Poul Christensen <poulchr03xdelx@ofir.dk> skrev:
> I hovedstadsområdet og andre områder er der stor forskel på den
> aktuelle ejendomsvurdering og vurderingen 2001+5%.

Men der er jo stadig tale om en offentlig vurdering og ikke en købspris.
Hvilke årstal der gælder var jeg ikke inde i - og det lød heller ikke som om
det var essensen i spørgsmålet fra trådstarteren. At det er et tidligere
årstal vil jo sansynligvis kun gøre sagen bedre i forhold til beskatningen.

Venligst Anita

Fra : Peder Porse

Dato : 27-11-05 22:43

Anita wrote:

> Hvilket af ovenstående gør min påstand forkert?
>
> Der er tale om en beskatning i forhold til den offentlige vurdering og har
> intet med købs/salgs-prisen at gøre.
>
> Venligst Anita

Prøv lige at læse sp. igen...der spørges om det er købsprisen eller den
aktuelle vurdering...enig?
Men det er jo ikke den, der lægges til grund for beskatningen ..med helt
overvejende sandsynlighed...

Derfor svarede jeg som jeg gjorde...du behøver altså ikke opfatte alt
som personlige fornærmelser...

Men ellers er reglerne her (fra ejendomsværdiskattelovens § 4a :

§ 4 a. 3) Som beregningsgrundlag for ejendomsværdiskatten for
ejendomme omfattet af § 4, nr. 1-10, anvendes den laveste af følgende
værdier:

1) Den ejendomsværdi, der er ansat for den pågældende ejendom pr. 1.
oktober i indkomståret.

2) Den ejendomsværdi, der er ansat for den pågældende ejendom pr. 1.
januar 2001 med tillæg af 5 pct.

3) Den ejendomsværdi, der er ansat for den pågældende ejendom pr. 1.
januar 2002.

Stk. 2. 4) For ejendomme som nævnt i stk. 1, hvor der er foretaget om-
eller tilbygning, nybygning m.v., og hvor disse ikke er omfattet af
ejendomsvurderingen pr. 1. oktober i året før indkomståret, men af
ejendomsvurderingen pr. 1. oktober i indkomståret, anvendes ansættelsen
i året før indkomståret i stedet for ansættelsen pr. 1. oktober i
indkomståret. Hvis en ejendom, hvorpå der foretages nybyggeri, ikke
vurderes som færdigbygget ved ejendomsvurderingen pr. 1. oktober i året
før indkomståret, jf. vurderingslovens § 33, stk. 1, betales ikke
ejendomsværdiskat i indkomståret. 1. og 2. pkt. gælder uanset stk. 1, nr. 1.

Stk. 3. 3) For ejendomme som nævnt i stk. 1, hvor der er foretaget om-
eller tilbygning, nybygning m.v., og hvor vurderingsmyndighederne har
foretaget ansættelser efter vurderingslovens § 33, stk. 12-15, anvendes
disse ansættelser fra og med året efter det år, hvor ansættelserne er
foretaget, i stedet for ansættelserne som nævnt i stk. 1, nr. 2 og 3.