Gemme markeret tekst som tekstfil
Fra : Lars HT

Dato : 25-11-05 00:43

Internet explorer:
Findes der en nem måde at gemme markeret tekst i en tekstfil?

Jeg forestiller mig:

- Højre-klik på markeret tekst => Gem markeret tekst som...
- Vælg folder
- Vælg filnavn.txt
- Gem

Kort sagt - uden at skulle kopy-paste ind i f.eks. notepad først, og så
gemme!

Lars

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-11-05 12:49

On Fri, 25 Nov 2005 00:43:12 +0100, Lars HT wrote:

> Internet explorer:
> Findes der en nem måde at gemme markeret tekst i en tekstfil?

Skal det absolut være MSIE? Quicknote til firefox bruger jeg til at gemme
noter og udklip fra websider med:

http://quicknote.mozdev.org/

--
Now Playing:
[stopped]

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-11-05 12:14

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> posting:

>Skal det absolut være MSIE? Quicknote til firefox bruger jeg til at gemme
>noter og udklip fra websider med:

Til at gemme i tekstfiler, som spørgeren efterlyste?

>http://quicknote.mozdev.org/

Været standardindbygget i Opera de sidste 2,5 år, men det er vist
ikke det, spørgen efterlyster, da det dels ikke er i IE og dels skal
kunne gemme til en specifik fil hver gang.

Noget man i øvrigt også kunne forsøge at lege med:
http://digilander.libero.it/odnalro/coding/sticky_notes/

--
What is life, except excuse for death,

-== http://www.shpongle.org/video/flashback1.swf ==-

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-11-05 13:16

On Sun, 27 Nov 2005 12:14:09 +0100, Christian Bohr-Halling wrote:

> Til at gemme i tekstfiler, som spørgeren efterlyste?

Ja, du skal selvfølgelig sætte den op og fortælle hvor den skal gemme de
noter man laver. Quicknote har desuden også en "Save As..." funktion.

--
Now Playing:
Feindflug - Kalte Unschuld

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-11-05 12:40

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> posting:

>Ja, du skal selvfølgelig sætte den op og fortælle hvor den skal gemme de
>noter man laver. Quicknote har desuden også en "Save As..." funktion.

Ok, det må jeg lige prøve.

Smart, i Opera gemmes det hele i én fil, hvilket i spørgerens
konkrete tilfælde er mindre hensigtsmæssigt.

Så vidt jeg kan se, kan man kun have *4* notater i "Quicknote". På
det punkt synes jeg nu bedre om Operas håndtering med mappestruktur,
og hvor hver kopieret tekst automatisk opretter et nyt notat:
http://www.itu.dk/~chr/temp/note.png

Fra : Lars HT

Dato : 28-11-05 08:41

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in message

> Skal det absolut være MSIE? Quicknote til firefox bruger jeg til at gemme
> noter og udklip fra websider med:
>
> http://quicknote.mozdev.org/

Ja det skal være en, som virker med IE også!
Tak for responsen!

Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-11-05 15:48

Den 25-11-05 00.43 skrev Lars HT følgende:
> Internet explorer:
> Findes der en nem måde at gemme markeret tekst i en tekstfil?

Det er måske overkill til dit brug, men tag et kig på Net Snippets. Du
kan gemme dele af en tekst, billeder eller en hel hjemmeside i et
søgbart arkiv. Du kan gemme ved at markere en tekst og så blot trække
den med musen. Programmet er gratis.
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-netsnippets.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man bliver aldrig for gammel til computer og internet. Læs om Signe som

Fra : Lars HT

Dato : 28-11-05 08:40

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> gemme dele af en tekst, billeder eller en hel hjemmeside i et søgbart
> arkiv. Du kan gemme ved at markere en tekst og så blot trække den med

Den virker lovende, selvom den ikke gemmer i txt-format! Tror bare, at jeg
accepterer, at links mv. også gemmes!

Tak for linket!

Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-11-05 08:54

Lars HT skrev:

>Internet explorer:
>Findes der en nem måde at gemme markeret tekst i en tekstfil?

IEtextarchiever
http://www.pcnineoneone.com/tweaks/scripts9.html

--
Ivan V. Klattrup