hjælp med html
Fra : frederik

Dato : 24-11-05 16:47

Findes der en måde, hvor man kan gemme sin menu i en anden fil
end selve siden, så hvis der skal rettes i menuen, så behøver man
kun at rette et sted, og ikke i 10 forskellige?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-05 17:00

frederik skrev:

> Findes der en måde, hvor man kan gemme sin menu i en anden fil
> end selve siden, så hvis der skal rettes i menuen, så behøver man
> kun at rette et sted, og ikke i 10 forskellige?

Ja. Det kan gøres med SSI (Server Side Include) hvor man får
serveren til at inkludere den del der skal være fælles. Det kan
også styres med et serversideprogrammeringssprog som f.eks. PHP
eller ASP.

Selv bruger jeg PHP til den slags. Der er en særlig debatgruppe
til det emne.

--
Bertel

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-11-05 18:16

frederik wrote:
> Findes der en måde, hvor man kan gemme sin menu i en anden fil
> end selve siden, så hvis der skal rettes i menuen, så behøver man
> kun at rette et sted, og ikke i 10 forskellige?

Som Berthel skrev: SSI

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/