Maling i akvarie
Fra : Familien Hansen

Dato : 24-11-05 16:29

her i gruppen der har erfaring med maling af baggrund
(flamingo), som skal sidde indvendigt i akvariet. Dvs. malingen skal
naturligvis være holdbar under vand og helt ugiftigt for fiskene.

Michael

Fra : Bainz

Dato : 24-11-05 16:54

Jeg brugte skalfix den der ikke er giftig af dem. den kan købes i
byggemarkeder.

Fra : Familien Hansen

Dato : 24-11-05 19:58

skalfix den der ikke er giftig af dem. den kan købes i
> byggemarkeder.

Er det en maling?

Fra : Per W.

Dato : 24-11-05 18:43

"Familien Hansen" <hansen@oskars.dk> skrev i melding
> her i gruppen der har erfaring med maling af baggrund
> (flamingo), som skal sidde indvendigt i akvariet. Dvs. malingen skal
> naturligvis være holdbar under vand og helt ugiftigt for fiskene.

Gå i en båtsjappe og kjøp polyurethan lakk/maling, denne er ikke giftig når
den er tørr, men den er ganske giftig når du bruker den, så luft godt.
Ellers kan du jo bruke noe Epoxy malinger.

/Per W.

Fra : Familien Hansen

Dato : 24-11-05 19:59

> [...]
> den er tørr, men den er ganske giftig når du bruker den, så luft godt.
> Ellers kan du jo bruke noe Epoxy malinger.

Kan man købe epoxy maling i almindelige byggmarkeder?

Fra : Per W.

Dato : 24-11-05 21:51

> når
>
> Kan man købe epoxy maling i almindelige byggmarkeder?

Ja, men den bør du ikke bruke, den inneholder helt sikker anti stoffer mot
mugg osv.

/Per W.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-11-05 21:33

Per W. wrote:
> [...]
> den er tørr, men den er ganske giftig når du bruker den, så luft godt.
> Ellers kan du jo bruke noe Epoxy malinger.

Vil epoxy'en ikke æde flamingoen ? Prøv det af på et lille stykke
flamingo færst !

/Ole