Mor - nej ægteskab - er det bedste i verde~
Fra : Bo Warming

Dato : 24-11-05 15:47

Glem kærlighed, det er narko med bivirkninger, ligesom forelskelse.
Varigt venskab er en udfordring og en tryghed, og er vildt
opreklameret og det er selvfølgelig en selvopfyldende profeti. Det
handler om formering, eller rettere handleDE
Nu er vi dagdrømmere og de gode parforhold er dem, hvor neuroser og
drømme går i hak.

"Ægteskabet er og bliver den største opdagelsesrejse som et menneske
kan foretage sig. Ethvert andet kendskab til tilværelsen er
overfladisk i sammenligning med en ægtemands. Thi han og kun han har
rettelig fordybet sig i tilværelsen. Kierkegaard.

" Den mand er altid lykkelig i elskov, der får en pige,
som netop er beregnet på at udvikle ham. Søren Kierkegaard.

"Do you think you will be able to have good conversation with this
woman right into old age? Everything else in marriage is transitory,
but most of the time in interaction is spent in conversation..
Nietzsche

hg+ Folk siger så meget vrøvl om lykkelige ægteskaber! En
man kan blive lykkelig med hvilkensomhelst kvinde, så længe han ikke
elsker hende. Oscar Wilde

Hg+ Intet her i verden kan sammenlignes med en gift kvindes
hengivenhed. Det er noget, de gifte mænd aldrig får at føle. Oscar
Wilde

hg+ Love seem the swiftest, but it is the slowest of all
growths. No man or woman really knows what perfect love is, until they
have been married a quarter of a century.
Mark Twain

hg+ Marriage is tolerable enough in its way if youre
easygoing and dont expect too much from it. But it doesnt bear
thinking about. George Bernard Shaw

Hg+ Mit råd til dig er: Gift dig. Hvis du får en god kone
bliver du lykkelig, hvis ikke bliver du filosof. Sokrates

Hg+ Ægteskab med god bestand. - Et ægteskab, hvor begge gennem
den anden vil nå et indivuduelt mål, holder godt sammen, for eksempel
når kvinden gennem manden vil være berømt, manden gennem konen være
afholdt. Nietzsche"

Hg+++ Jeg kan jo ikke se Dyret indvendigt! Godnat, Du er en sød
Kone, Godnat! Fritz Jurgensen

Hg+++ Mand og hustru skal opføre sig overfor hinanden som om de var
gæst i hinandens hjemKung-Fu-Tse

Hg+a At elske et menneske vil sige at indvillige i at blive
gammel med vedkommende. Albert Camus

hg+al Love seem the swiftest, but it is the slowest of all
growths. No man or woman really knows what perfect love is until they
have been married a quarter of a century.Mark Twain

Hg+p A marriage proves itself a good marriage by enduring
occasional exception. Friedrich Nietzsche

HG+p Den kloge kvinde ønsker sig altid en lille smule mere, end
hendes mand kan byde hende, men aldrig så meget, at han bliver
modløs. Sarah Bernhardt

HG+p Enhver kvinde venter af en mand, at han holder, hvad hun
forventer af ham. Chariklia Baxevanos

Hg+p Giv os en frist og et lille ægteskab, for at vi kan se om
vi dur til det store ægteskab. Det er nemlig en stor ting altid at
være to. Nietzsche De små forelskelser er en vaccination imod de
store.

Hg+p If married couples did not live together, happy marriages
would be more frequent.Nietzsche

Hg+uf Ægteskabet, det ocean som man endnu ikke har opfundet et
kompas til. Heinrich Heine

Hg+ven The best friend will probably get the best wife - because a
good marriage is based on talent for friendship. Nietzsche

Fra : Paro

Dato : 24-11-05 17:16

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelse

> [...]
>
> " Den mand er altid lykkelig i elskov, der får en pige,
> som netop er beregnet på at udvikle ham. Søren Kierkegaard.

Jeg drømmer om en sød ung fyr.

Schöne junge Männer, die machen das Leben schön.

/paro (bøssekarl)