Mount ftp-drev
Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-11-05 14:52

Hej gruppe.

Er det muligt at mounte et ftp-drev, således at man f.eks. kan arbejde med
webprojekter, gennem en editor der ikke understøtter ftp?

--
Mvh Kasper Johansen

Fra : Soren (News)

Dato : 24-11-05 15:00

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> writes:

> Hej gruppe.
>
> Er det muligt at mounte et ftp-drev, således at man f.eks. kan arbejde med
> webprojekter, gennem en editor der ikke understøtter ftp?

Hvis det er Linux du bruger, saa kig paa FUSE: http://fuse.sourceforge.net/

Mvh,
Soren

Fra : Kasper Johansen

Dato : 24-11-05 15:11

"Soren (News)" <sorend@rediffmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis det er Linux du bruger, saa kig paa FUSE:
> http://fuse.sourceforge.net/

Jeg kører Ubuntu og har installeret pakken "fuse-utils".

Via. noget søgning på Google, kom jeg frem til at man skulle kunne mounte
ved hjælp af kommandoen "sshfs", men den siger at kommandoen ikke blev
fundet?

Er det den rigtige pakke jeg har installeret?

Kasper Johansen

Fra : Soren (News)

Dato : 24-11-05 15:39

> [...]

> fundet?
>
> Er det den rigtige pakke jeg har installeret?

Der er ogsaa en pakke som hedder netop sshfs, proev med den Du skal nok
ogsaa have installeret fuse modulet, jeg ved ikke om den kommer pre-installeret
i Ubuntu, men det er der sikkert nogen ubuntu folk der kan fortaelle dig.

Mvh,
Soren

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-11-05 20:44

Kasper Johansen wrote:

> [...]
>
> Via. noget søgning på Google, kom jeg frem til at man skulle kunne mounte
> ved hjælp af kommandoen "sshfs", men den siger at kommandoen ikke blev

Det er ikke helt det samme. Men ssh er lidt mere sikker
end ftp, så sshfs kan være en god idé.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate