Brugesamme variabel flere gange
Fra : Martin Schultz

Dato : 24-11-05 13:09

Hejsa

Jeg sidder i PHP og henter lidt data fra mysql på følgende måde:

$test = mysql_query("select * from tabelnavn");

Den henter jeg så senere ud med:

while($tempData = mysql_fetch_array($test)){ ... }

Dog vil jeg gerne køre den whilelykke mere end en gang da forskellige
dele af mysqldataen skal behandles forskelligt men jeg kan ikke bare
gentage kommandoen, anden gang den kører er $test tom.
Jeg har ikke lyst til at kører mysql forspørgelsen mere end en gang hvis
det kan undgåes.

Hvordan gør man det bedst?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-11-05 13:14

On 24 Nov 2005 12:08:34 GMT, Martin Schultz
<news2005@adsltips.invalid> wrote:

>while($tempData = mysql_fetch_array($test)){ ... }

Hver gang, du kører mysql_fetch_array(), rykker pointeren frem til
næste række.

> [...]
>gentage kommandoen, anden gang den kører er $test tom.
>Jeg har ikke lyst til at kører mysql forspørgelsen mere end en gang hvis

Med mysql_data_seek() kan du rykke pointeren tilbage til start:
http://dk2.php.net/manual/en/function.mysql-data-seek.php

Fx:
mysql_data_seek($test,0);

--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-11-05 13:26

Peter Brodersen <usenet2005@ter.dk> skrev 2005-11-24:

> [...]
> næste række.

> Med mysql_data_seek() kan du rykke pointeren tilbage til start:

Mange tak, det virker.

Martin
med mindre andet er angivet.