Lyd på stereoanlæg fra bærbar
Fra : Jesper

Dato : 10-06-01 22:11

Hej..

Jeg har sat min IBM ThinkPad 600E til mit Beomaster 6500
fra hovedtelefon udgangen (der er ikke line out) og til AUX
indgangen på B&Oen.. så langt så godt

Når jeg afspiller mp3 i winamp lyder det OK ved første
"lyt" på lav styrke, når musiker bliver hævet i styrke eller
der kommer lidt mere "gang" i musikken forvrænger det,

Det er ikke hele tiden, det lyder OK ved fx. en akustisk guitar
som spiller stille og rolig uden andre instrumenter.

Lydstyrken passer heller ikke med de andre lydkilder,
de er ca. dobbelt så høj som fra den bærbare.

Nogen der har et forslag til løsning ?

Har fået en tilbagemelding:

>Det må værre noget med udgangsimpedanser og
>signalniveauer for hovedtelefoner, vil jeg gætte på, at impedansen er
>noget anderledes og at signalniveauet heller ikke er ens.

men hvad gør jeg ved det.. findes der en løsning ?

Jesper

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-06-01 23:27

"Jesper" <jespo@privat.dk> skrev i en meddelelse

> fra hovedtelefon udgangen (der er ikke line out) og til AUX

Alderede her er der der problemer.
Når du bruger hovedtelefon udgang er signalet forstærket. Signalet ville
ikke være forstærket hvis du kunne bruge en lineout. Stil lydstyrken så
det lyder fornuftigt og skru op og ned på stereoanlæget, der følger sikket
en fjernbetjening med

Når man kører lyd fra et, undskyld mig, skrammel lydkort og med dårlige
stik og kabler over i et kvalitets stereoanlæg har man selv bedt om problemer.
Kunne du finde på at koble en billig walkman fra hovedtelefon stikket over til dit
anlæg og forvente kvali-lyd?

mvh
Henning