2 firmaer under 1 firma
Fra : Primdal

Dato : 24-11-05 08:46

Hej NG

Hehe ja en lidt sjov emne overskrift, men nu skal I høre mit
spørgsmål. Jeg har lige nu et firma der hedder Billig-Grej.dk og det
er også fint nok. Men jeg ønsker at starte endnu et, som egentlig
skal være hovede firmaet, lad også kalde det KP. Så vil jeg hører
hvad der er af muligheder for at lave dette. Om jeg bare kan
omregistere det nuværende til at hedde KP og så bare når jeg sælger
fra Billig-Grej.dk så Skriver Bille-Grej.dk v/KP eller sådan noget,
sådan at jeg egentlig kun har 1 firma men sælger under forskellige
navne !

Håber at I forstår det.

Mvh
Kristian Primdal

Fra : Nico de Jong

Dato : 24-11-05 09:34

Primdal wrote:
> [...]
> er også fint nok. Men jeg ønsker at starte endnu et, som egentlig
> skal være hovede firmaet, lad også kalde det KP.

Der er/var mulighed for at have et bi-navn, dvs at flere navne til samme
CVR nummer. Prøv at kigge på www.eogs.dk (erhvervs- og
selskabsstyrelsen). BCP i Hillerød brugte det meget en overgang. BCP
Hardware, BCP Mediekonvertering, BCP .... osv.

Nico

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-11-05 09:40

"Nico de Jong" <nico@farumdata.dk> skrev i en meddelelse

> Der er/var mulighed for at have et bi-navn, dvs at flere navne til samme
> CVR nummer.

Bi-navne er kun mulig for ApS og A/S.
Primdal skriver ikke hvilken virksomhedsform han anvender, men ud fra
hjemmesiden ligner det en personligejet virksomhed og så er bi-navne ikke
muligt.

Fra : Nico de Jong

Dato : 24-11-05 10:17

Nico de Jong wrote:

> [...]
> selskabsstyrelsen). BCP i Hillerød brugte det meget en overgang. BCP
> Hardware, BCP Mediekonvertering, BCP .... osv.

Korrekt, jeg kontrollerede ikke selskabsformen.
Nico

Fra : Primdal

Dato : 24-11-05 09:52

Ups ja, det er 100 procent korretk det er et personlig eget firma

Fra : Primdal

Dato : 24-11-05 10:19

Men er der så overhovdet noget jeg kan gøre ?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-11-05 11:02

> "Primdal" <kprimdal@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Men er der så overhovdet noget jeg kan gøre ?

Jeg ser ikke det store problem i det du vil, når du bare på siden klart og
tydeligt gør opmærksom på at man handler med firma KP med CVR-nr. xxxxxxx
selv om man er gået ind på siden Billig-Grej.dk
Der er ikke krav om at domænenavnet skal være identisk med virksomhendes
navn. Mange virksomheder vælger f.eks. at anvende produktets varemærke i
deres markedsføring i stedet for virksomhendens navn.

Fra : Primdal

Dato : 24-11-05 11:15

Nej Okay, Det var jeg egentlig også begyndt at over veje. Og så kunne
man evt bare sætte mit billig grej logo ind på faktura alligevel men
skrive mit firma navn, Det skulle der vel ikke være noget i vejen for ?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 24-11-05 11:21

> [...]
> man evt bare sætte mit billig grej logo ind på faktura alligevel men
> skrive mit firma navn, Det skulle der vel ikke være noget i vejen for ?

Jeg mener ikke der er noget problem, så længe du også klart og tydeligt
skriver dit firma-navn KP med CVR-nr. xxxxxxx, så man ikke er i tvivl om
hvem man handler med. Det er det, der er det afgørende.

Fra : Primdal

Dato : 24-11-05 11:32

Ok, så har jeg jo det på det rette. Har lige et spørgsmål mere men
opretter lige en ny post, det kan jo være der er andre der kan bruge
det engang også

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-05 16:22

[...]

Jeg har faktisk to firmaer på samme cvr/se. AlsIT, som beskæftiger sig med
konsulentydelser og XOMILO som formidler elektroniske fakturaer til det
offentlige.

Jeg startede AlsIT tilbage i Arrilds tid og XOMILO i år.
Slår man op på mit cvrnr, så får man dog kun AlsIT, til trods for at jeg har
ændret navnet hos skat

Husk at føre separate momsregnskaber.

/karsten

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-11-05 13:36

"Karsten Madsen" <km i dk> skrev i en meddelelse

> Husk at føre separate momsregnskaber.

Hvorfor dog det, når der er tale om samme CVR-nummer (moms-nummer)?

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-05 17:22

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Karsten Madsen" <km i dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog det, når der er tale om samme CVR-nummer (moms-nummer)?

For din egen skyld. Så samle dem under et når regningen skal betales. Det
gør jeg og det virker fint

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-11-05 17:42

> For din egen skyld.

Ok, så er vi enige om at der ikke er tale om et krav.

> Så samle dem under et når regningen skal betales. Det gør jeg og det
> virker fint

Hvad er årsagen til at du ikke vælger at få 2 separate CVR-numre, når du
ønsker at kører det hele *så* adskilt?
Jeg kan se fornuften i at man opretter separate konti for hver af de "2
virksomheder" i nogen tilfælde, men kan ikke rigtig se formålet med at kører
2 helt separate regnskaber.

I Primdal´s tilfælde tror jeg kun der er tale om "2 virksomheder" i
markedsføringsmæssigt forstand, og så kan jeg slet ikke se formålet.

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-05 19:22

> [...]
>
> I Primdal´s tilfælde tror jeg kun der er tale om "2 virksomheder" i
> markedsføringsmæssigt forstand, og så kan jeg slet ikke se formålet.
Det kunne jeg faktisk ikke, med mindre jeg lavede et selskab. Det var i
hvert fald svaret fra T&S.
Den eneste grund til at jeg faktisk kører to firmaer er at jeg kunne lukke
Xomilo igen, hvis det viste sig at det ikke var rentabelt. Det har heldigvis
ikke været tilfældet.

mvh
Karsten

Fra : ----Michael----

Dato : 02-12-05 20:26

> [...]
> Den eneste grund til at jeg faktisk kører to firmaer er at jeg kunne lukke
> Xomilo igen, hvis det viste sig at det ikke var rentabelt. Det har

Det er ikke tilladt at have mere end et personligt ejet firma. Jeg har gjort
det at jeg har kaldt mit firma begge navne adskilt af / men under samme cvr.
Det var efter Told og Skats anvisning.

Mvh.
Michael

Fra : Allan Soerensen

Dato : 03-12-05 17:23

"----Michael----" <michael@FJERNsponsorcar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gjort
> det at jeg har kaldt mit firma begge navne adskilt af / men under samme

Det lyder faktisk lidt underligt.
Jeg mener at huske at man skal afregne moms månedsvis, hvis man er ejer af
to eller flere virksomheder med forskellige CVR nummer.
Det stemmer ikke rigtig med det du og Karsten har fået oplyst hos SKAT.

Fra : The BMA Man

Dato : 02-03-06 13:13

On Sat, 3 Dec 2005 17:23:19 +0100, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Jeg mener at huske at man skal afregne moms månedsvis, hvis man er ejer af
>to eller flere virksomheder med forskellige CVR nummer.

Det er korrekt.

Jeg har to personligt ejet firmaer - med hvert sit cvr-nr.
Og ja - jeg skal afregne moms på månedsbasis for dem begge.