Tandbetændelse og gigt
Fra : Steen

Dato : 24-11-05 07:59

Er der nogen som ved om en tandrodsbetændelse eller betændelse omkring en
tandrodspids kan forårsage gigt eller gigtlignende symptomer, hvis det ikke
bliver behandlet?

/Steen

Fra : jane

Dato : 26-11-05 17:44

"Steen" <steen@cutie.dkx> wrote in

> Er der nogen som ved om en tandrodsbetændelse eller betændelse omkring
> en tandrodspids kan forårsage gigt eller gigtlignende symptomer, hvis
> det ikke bliver behandlet?

Ja, du skal se at få den opereret eller trukket ud. Jeg har gået med
sådan en i 3 år, og uden at det gjorde spor ondt, derfor gjorde jeg ikke
noget ved det, men mit velbefindende var dårligt, troede det var alderen
som trykkede, ondt her og der, mellemørebetændelse-bihulebetændelse,
jævnligt feber i 2-3dage samt næsten konstant træthed, kunne ikke forstå
hvorfor, da jeg altid har været frisk og aldrig lidt af træthed, samt
nævnte sygedomme.

Det kostede en bondegård at få den opererede her i DK, så jeg rejste til
polen, og fik det gjort for Kr.1.500,00. Straks efter fik jeg det meget
bedre, og nu er jeg helt mit gamle jeg, til april næste år er det et år
siden.

Jeg tror, immunforsvaret virkelig er på overarbejde, når man går med en
infektion i kroppen, så se at få ordnet den.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Steen

Dato : 26-11-05 19:35

"jane" <nokvin@FJørnDættehotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jævnligt feber i 2-3dage samt næsten konstant træthed, kunne ikke forstå
> hvorfor, da jeg altid har været frisk og aldrig lidt af træthed, samt

Jeg har allerede fået den opereret, men det var ganske rigtigt ikke gratis.

Hvor lang tid gik der før du fik det bedre? Jeg slås med noget uspecifik
gigt, som måske har noget med tanden at gøre. Jeg lurer på, om jeg får det
bedre med gigten snart.

/Steen

Fra : jane

Dato : 27-11-05 17:50

> [...]
>
> Hvor lang tid gik der før du fik det bedre? Jeg slås med noget
> uspecifik gigt, som måske har noget med tanden at gøre. Jeg lurer på,

Efter en til to uge havde jeg det meget bedre, og det har holdt sig
siden.

Har du fået efterbehandling med antibiotika efter operationen ?

Det fik jeg, piller strækkende sig over 10 dage.

Har du fået undersøgt/røntgen efter operationen, så du er sikker på at
der ikke er mere infektion? Det er ikke altid en sådan operation lykkes.

I polen fik jeg taget et stort røntgenbillede af alle tænder, for at de
ville sikre sig, at der ikke var infektion i andre tænder. I mange
tilfælde kan man jo ikke mærke en sådan infektion i selve tænderne.

Håber du snart får det bedre.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Steen

Dato : 27-11-05 20:51

> [...]
> ville sikre sig, at der ikke var infektion i andre tænder. I mange
> tilfælde kan man jo ikke mærke en sådan infektion i selve tænderne.

Ja, der blev taget et røntgenbillede til sidst, og jeg skal til
kontrolrøntgen om 6 mdr og om 12 mdr.

Jeg kunne heller ikke mærke den infektion.

I dag er det 1½ uge siden jeg blev opereret, men jeg kan ikke mærke nogen
fremgang på mine gigtlignende symptomer. Det er jo heller ikke sikkert, at
de har noget med min rodspidsbetændelse at gøre. Vi får se.

/Steen