Andet multimedie
bentjuul 3670
Gode råd til grafisk arbejde
Fra : pm

Dato : 24-11-05 02:37

Som andelshaver, i en lille forening, har jeg påtaget mig at lave eget
brevpapir og Andelsbevis ( 7 stk)

Foreningen har til huse i et gl. pakhus og det er tanken at lave et
brevpapir hvor et billede skal lægges ind som vandmærke..synligt men
nedtonet

Andelsbeviset sak have et billede af huset ( samme billede) men sat snurrigt
op med krusseduller og lignende..Huset er fra 1840

Så kommer spørgsmålet..Hvilke værktøjer ( programmer) skal / kan man bruge
til fremstilling, er der skabeloner på nettet?? Må gerne være let
tilgængelige og ikke nødvendigvis gratis

Håber på input og inspiration

PM

Fra : emj

Dato : 24-11-05 04:37

pm skrev:

>Så kommer spørgsmålet..Hvilke værktøjer ( programmer) skal / kan man bruge
>til fremstilling

Jeg ville bruge Word.
Hilsen emj

Fra : pm

Dato : 24-11-05 05:15

emj wrote:

> Jeg ville bruge Word.
> Hilsen emj
Tak for dit svar..har words, men har ikke set muligheden for at lave
krummelurer. Sårn lige som de fine deltager / eksamensbeviser som hænger på
direktørkomntorerne
når de har deltaget i "fine" kurser

PM

Fra : emj

Dato : 24-11-05 07:50

pm skrev:

>Tak for dit svar..har words, men har ikke set muligheden for at lave
>krummelurer. Sårn lige som de fine deltager / eksamensbeviser som hænger på
>direktørkomntorerne
>når de har deltaget i "fine" kurser

Prøv at kikke under sidekanter i
Formater/kanter og skygge/
Under fanebladet "sidekant" og vælg en af grafikborterne.
Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-11-05 19:58

pm skrev:
> Tak for dit svar..har words, men har ikke set muligheden for at lave
> krummelurer. Sårn lige som de fine deltager / eksamensbeviser som hænger på
> direktørkomntorerne
> når de har deltaget i "fine" kurser

Som emj nævner er der nogle rammer/borter "indbygget" i Word hvis det er
det du mener med krummelurer (?).
Jeg synes de er tarvelige, men heldigvis findes der flere til
download på Office Online:

http://office.microsoft.com/clipart/results.aspx?lc=da-dk&Scope=MC%2CMM%2CMP%2CMS&Query=rammer
http://office.microsoft.com/clipart/results.aspx?lc=da-dk&Scope=MC%2CMM%2CMP%2CMS&Query=borter

f.eks.
--
Peter J

Fra : pm

Dato : 24-11-05 20:06

Peter Jensen wrote:

> [...]
> er det du mener med krummelurer (?).
> Jeg synes de er tarvelige, men heldigvis findes der flere til

Tak for tips...Synes osse de rammer i Words er ret fattige at se på...syns
osse det er LIDT svært, men vil arbejde lidt med det..Tak skal I have, Words
var slet ikke i mine tanker

PM

Fra : emj

Dato : 24-11-05 20:55

Peter Jensen skrev:

>Som emj nævner er der nogle rammer/borter "indbygget" i Word hvis det er
>det du mener med krummelurer (?).
>Jeg synes de er tarvelige, men heldigvis findes der flere til
>download på Office Online:

Jeg har ikke nævnt noget om rammer, som er noget ganske andet end
sidekanter og som bruges anderledes. og indsættes som multiemedieclip.
De findes i øvrigt i officeinstallationens clipgalleri,

Jeg har derimod forklaret, hvordan man finder sidekanter, hvilker er
noget ganske andet.
De er i øvrigt ikke spor tarvelige. Der er masser af sorte
krummelurekanter, som man kan vælge. Lige ovenover kan man vælge
sidekantens bredde og en tand højere oppe i samme dialogboks, kan man
vælge hvilken farve, man ønsker grafikke leveret i.

Det kan ikke blive meget nemmere.
Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-11-05 21:22

emj skrev:
> Jeg har ikke nævnt noget om rammer, som er noget ganske andet end
> sidekanter og som bruges anderledes. og indsættes som multiemedieclip.

Korrekt, jeg fik ikke gjort det store ud af at forklare forskellen på
"din" og "min" løsning.

> De findes i øvrigt i officeinstallationens clipgalleri,

ja men kun online i min version. Medfølgende cliparts er mere eller
mindre ikke-eksisterende i min version.

> Jeg har derimod forklaret, hvordan man finder sidekanter, hvilker er
> noget ganske andet.

Det har du ... *Jeg* synes de er tarvelige og tilbyder derfor pm et
alternativ. OK med dig ??

> De er i øvrigt ikke spor tarvelige.

Smag kan man altid diskutere - det tjener dog næppe noget
formål for denne tråd.

> [...]
> sidekantens bredde og en tand højere oppe i samme dialogboks, kan man
> vælge hvilken farve, man ønsker grafikke leveret i.

Det er jeg klar over, og jeg kan stadig ikke lide dem.
--
Peter J