Max ledningslængde?
Fra : Thomsen

Dato : 23-11-05 22:04

Hej
Ville høre hvad maxlængden på ledninger i netværk kan være uden at der sker
mærkbar forringelse af signalet?

Fra væg til adsl modem?
Fra adsl modem til router?
Og fra router til IP-telefoniadapter?

Mvh Ole

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-11-05 22:49

Thomsen skrev:

> Hej
> Ville høre hvad maxlængden på ledninger i netværk kan være uden at der sker
> mærkbar forringelse af signalet?

det er der svaret på 100 vis af gange, men her lige en til

> Fra væg til adsl modem?

svært at sige, måske 2km

> Fra adsl modem til router?
100m

Fra : Thomsen

Dato : 23-11-05 23:48

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Thomsen skrev:

> [...]
> sker
> mærkbar forringelse af signalet?

det er der svaret på 100 vis af gange, men her lige en til

svært at sige, måske 2km

> Fra adsl modem til router?
100m

> Og fra router til IP-telefoniadapter?

100m

> Mvh Ole

Tak for det måske 101 svar.
Er målene alvorligt ment eller....?

mvh Ole

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 24-11-05 01:41

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> svært at sige, måske 2km

> 100m

> 100m

> Er målene alvorligt ment eller....?

modem -> router samt router -> ip-adaptor er via alm. ethernet, der siger
standarden 100m

fra væg til modem er det jo bare en forlængelse af din normale
telefonledning fra vejen,
så der kan 2-3 km sikkert nok passe.

mvh
Søren Steinmetz

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-11-05 01:44

Thomsen skrev følgende på usenet:
> Tak for det måske 101 svar.
> Er målene alvorligt ment eller....?

Det er en ganske alvorlig gruppe - og svarene lyder OK

Det første svar med at det er besvaret 100 gange før er måske ikke helt
korrekt - det kan være, at det kun er 95

Kablet fra væg til moden er egentlig bare en forlængelse af kablet til
centralen der i forvejen er flere kilometer, så der er ikke de store
problemer.

De andre kabler er normale ethernet-kabler hvor der normalt kan være ca 100
m mellem hver enhed.

Så det lyder OK alt sammen.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-11-05 09:34

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev

> Kablet fra væg til moden er egentlig bare en forlængelse af kablet til
> centralen der i forvejen er flere kilometer, så der er ikke de store
> problemer.

Nej, men hvis man i forevejen har dårligt signal, så kan en ekstra samling
være afgørende. Så sørg for, at alle samlinger altid er 100% i orden.

Claus

Fra : Peter

Dato : 24-11-05 06:15

Thomsen wrote:

> svært at sige, måske 2km

> 100m

> Er målene alvorligt ment eller....?

De er gode nok, naturligvis betinget af, at kablerne er af den rigtige
kvalitet, dvs. normal parsonet telefon kabel til adsl modemet og cat5
eller bedre på ethernet delen.

De 100m på ethernet kan formentlig også overskrides, der er bare ingen
garanti.

Mvh Peter

Fra : Thomsen

Dato : 24-11-05 08:28

> Tak for det måske 101 svar.
> Er målene alvorligt ment eller....?
>
> mvh Ole

Tak for alle svarene.
Ked af at jeg ikke har været så meget inde i netledningsdiskusioner før.
Havde nogle længde-tal rumlende i hovedet...men det må ha været USB
ledninger.
Derfor syntes jeg det lød så utroligt med de næsten "uendelige" lange
netledninger.
Ser ud til at jeg er rimelig frit stillet med placering af udstyr i
lejligheden.

mvh Ole

Fra : Max

Dato : 24-11-05 08:43

Hej Thomsen

> Derfor syntes jeg det lød så utroligt med de næsten "uendelige" lange
> netledninger.

Ja der er forskel på opgaverne, når man roder rundt på en fabrik på
6-8000 m2, ja så syntes man nu at længden hurtigt bliver et problem.

Mvh Max

Fra : Thomsen

Dato : 24-11-05 08:57

> Hej Thomsen

> Ja der er forskel på opgaverne, når man roder rundt på en fabrik på
> 6-8000 m2, ja så syntes man nu at længden hurtigt bliver et problem.
>
> Mvh Max

Ja, de afstands-problemer har jeg ikke endnu i privaten

mvh Ole