Andet multimedie
bentjuul 3670
PhotoShop CS2 - Vælge farve ?
Fra : SpookiePower

Dato : 23-11-05 15:18

Jeg har et billede som jeg via Canvas Size laver en bred ensfarvet ramme omkring.
Denne ramme får den baggrundsfarve som jeg har valgt ude til venstre.
Men hvad nu hvis jeg vil prøve en anden farve til rammen, hvad gør jeg så ?

Jeg ved at jeg kan vælge en ny baggrundsfarve og så lave en ny ramme,
men det kan sikkert gøres hurtigere. Jeg tænkte på om der var et værktøj
som kunne fylde rammen med en ny farve i stedet for ?

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 23-11-05 16:00

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved at jeg kan vælge en ny baggrundsfarve og så lave en ny ramme,
> men det kan sikkert gøres hurtigere. Jeg tænkte på om der var et værktøj
> som kunne fylde rammen med en ny farve i stedet for ?

Brug Malerspanden, som ligger i værktøjspaletten sammen med Forløbsværktøjet
(Gradient). Hvis ikke spanden er fremme, så klik og hold nede på
Forløbsværktøjet.

Malerspanden hælder forgrundsfarven i ensartede felter. Du kan indstille
hvor ensartede de skal være via indstillingerne i topmenuen.

Shortcutten til at vælge spanden er 'g', - 'Shift + g' hvis forløbsværktøjet
er fremme.
'X' bytter rundt på forgrunds- og baggrundsfarven i værktøjspaletten, og Alt
+ Klik vælger en ny forgrundsfarve fra det sted på billedet hvor du klikker.

/Per

Fra : SpookiePower

Dato : 23-11-05 16:01

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse news:43848324$0$185$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Brug Malerspanden, som ligger i værktøjspaletten sammen med Forløbsværktøjet (Gradient). Hvis ikke spanden er fremme, så klik og
> hold nede på Forløbsværktøjet.

Der var den jo...lige præcis den jeg søgte, men kunne bare ikke finde den.
Mange tak :)