Bør jeg blive hjemme?
Fra : dktekno

Dato : 23-11-05 14:05

Jeg har siden Søndag aften haft en forkølelse. Denne udviklede sig til en
let bihulebetændelse, der nu, indtil videre, synes at være ovre.

Men i dag har jeg været underlig småtræt i det og har haft let feber.

Det kunne være en influenza, men i hht. alle informationer om influenza, så
er de pludseligt indsættende. Dette her er noget der er opbygget gradvist
over nogle timer.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg er syg nok til at blive hjemme fra skole i
aften.

Risikerer jeg at besvime hvis jeg tager i skole i aften?

Og er det normalt at blive små-træt hvis man kun er forkølet?

Fra : Henning

Dato : 23-11-05 14:26

>Jeg kan ikke finde ud af om jeg er syg nok til at blive hjemme fra skole i
>aften.

Du får ingen tak for at komme - du risikerer blot at smitte de andre i
klassen.

Fra : dktekno

Dato : 23-11-05 16:07

Problemet er bare, at undervisningen går så hurtigt, at vi hver eneste dag
lærer noget nyt. Og det betyder, at er der en enkelt dag man ikke kommer så
lærer man ikke det stof.

Fra : LM

Dato : 23-11-05 16:16

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har siden Søndag aften haft en forkølelse. Denne udviklede sig til en
> let bihulebetændelse, der nu, indtil videre, synes at være ovre.
>
> Men i dag har jeg været underlig småtræt i det og har haft let feber.

HVor meget er "let" feber

> [...]
> så
> er de pludseligt indsættende. Dette her er noget der er opbygget gradvist

Jeg synes nu også at influenza "bygger sig op"

> Jeg kan ikke finde ud af om jeg er syg nok til at blive hjemme fra skole i
> aften.

Næ men kun du kan afgøre det

> Risikerer jeg at besvime hvis jeg tager i skole i aften?

Sandsynligvis ikke

> Og er det normalt at blive små-træt hvis man kun er forkølet?

Ja og der er også normalt effter en infektion som bihulebetændelse.

LM

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-11-05 17:06

In article <438468df$0$41142$14726298@news.sunsite.dk>, dktekno wrote:
> [...]
> aften.
>
> Risikerer jeg at besvime hvis jeg tager i skole i aften?

Det kan du alene basere på erfaringer. Hovedparten af befolkningen
besvimer ikke af lidt influenza.

> Og er det normalt at blive små-træt hvis man kun er forkølet?

Du er nok ikke kommet dig over bihulebetændelsen. Det er normalt
at være træt et par dage efter.