MySQL fejl i ASP
Fra : Thomas

Dato : 23-11-05 13:33

Hej

Får følgende fejl, når jeg kører mit scritp.

ADODB.Recordset.1 (0x80004005)
SQLState: 4 Native Error Code: 1064 [TCX][MyODBC]You have an
error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to
your MySQL server version for the right syntax to use near '' at
line 1

Kan også ses på www.thomasknielsen.dk/kalender/calendar.asp

Min asp kode ser sådan her ud..

<%

Set objconn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objconn.Open
"Driver={MySql};Server=localhost;Database=thomasknielsen_;UID=tho
masknielsen_;PASSWORD=moore1"

For iWeek = 1 To iRows
Response.Write "<TR VALIGN=TOP>"
For iDay = 1 To iColumns
   ' Checks to see if there is a day this month on the date being
written
   If aCalendarDays((iWeek-1)*7 + iDay) > 0 then
    dtOnDay = DateSerial(Year(dtCurrentDate),
Month(dtCurrentDate), aCalendarDays((iWeek-1)*7 + iDay))

    ' Checks to see if the day being printed is today
    If dtOnDay = dtToday Then
    Response.Write "<TD HEIGHT=55 CLASS='calCurrentDay'>"
    Else
    Response.Write "<TD HEIGHT=55 CLASS='calOtherDay'>"
    End If

    ' Checks to see the type of calendar (editable or
non-editable)
    If (bolEditable) then
    strPage = "updateCalendar_form.asp?currentDate=" &
dtOnDay
    Else
    strPage = "viewDay.asp?currentDate=" & dtOnDay
    End If

    ' Checks for a message on the day being written
    strSQL = "SELECT * FROM calendar WHERE calendarDate = #" &
dtOnDay & "#"
    response.write strSQL
    Set objRS = objConn.Execute(strSQL)

    If NOT objRS.EOF Then
    dailyMsg = objRS("calendarText")
    Else
    dailyMsg = ""
    End If
    Set objRS = Nothing

    ' Checks to see if the message is too long to be displayed in
the mini date box
If (Trim(dailyMsg) = Trim(Left(dailyMsg,
intCharToShow))) Then
    Else
    dailyMsg = Trim(Left(dailyMsg, intCharToShow-4)) & " ..."
End If

    Response.Write ("<A HREF=""" & strPage & """>&nbsp;" &
aCalendarDays((iWeek-1)*7 + iDay) & "<BR>&nbsp;&nbsp;" &
FormatStr(dailyMsg) & "</A>")
   Else
    Response.Write ("<TD HEIGHT=50 CLASS='calNotDay'>&nbsp;")
   End IF

   Response.Write "</TD>"
Next
Response.Write "</TR>"
Next

objConn.Close
set objConn = Nothing
%>

Håber en kan hjælpe.. :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-05 14:38

Thomas skrev:

> [...]
> error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to
> your MySQL server version for the right syntax to use near ''

Standardsvar ved fejl i sql-syntaksen: Udskriv den færdige sql-
sætning.

Se hvordan og hvorfor her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>

> ' Checks for a message on the day being written
> strSQL = "SELECT * FROM calendar WHERE calendarDate =
> #" &
> dtOnDay & "#"

Men et hurtigt bud på hvad der er galt, er at du bruger Access'
syntaks for datoer - og at MySQL ikke forstår denne syntaks.

Jeg er ikke velbevandret i MySQL, men tjek i manualen eller find
nogle online eksempler på brug af datoer i MySQL. Hvis syntaksen
ikke benytter havelåger, er det nok årsagen til din fejl.

NB: Det er god skik at nøjes med at vise de vigtigste linjer af dit
script - ellers bliver det hurtigt svært at overskue indlægget. Se
mere på den side jeg henviste til tidligere i indlægget.
--
Jens Gyldenkærne Clausen