Vedhæft fil i kontaktformular
Fra : M&J

Dato : 23-11-05 12:04

Hejsa!

Jeg vil gerne have at folk via en kontaktformular på min hjemmeside skal
kunne sende mig filer.

Jeg har fundet denne html-kode:

<form action="cgi-bin/formmail/formmail.cgi"

enctype="multipart/form-data"

method="post">

<input type="text" name="textline" size="30"> </p>

<input type="file" name="datafile" size="40"> </p>

name="recipient" value="webmaster@guld-smeden.dk"> </form>

men den virker ikke! Hvorfor?

http://www.guld-smeden.dk/form.asp

Håber der er n en der kan hjælpe mig......

/JJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-05 14:44

M&J skrev:

> Jeg har fundet denne html-kode:
>
> <form action="cgi-bin/formmail/formmail.cgi"

Har du downloadet formmail.cgi? Det der står i formens
actionparameter, er det script der skal håndtere formen - og altså
også et evt. filupload.

Et cgi-script kan godt håndtere filupload, men det skal have nogle
rettigheder på serveren for at kunne klare det - i praksis betyder
det at du ikke selv kan sætte det op, medmindre du selv har fuld
kontrol over webserveren (hvis din side ligger på et webhotel, er
det ikke tilfældet).

Det er formentlig en bedre ide at bruge et asp-script som
formhandler. I asp-sammenhæng bruger man som regel en komponent for
at håndtere filupload. Tjek med dit webhotel om du har sådan en til
rådighed (der findes flere forskellige - det afgørende er bare at
der er en).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : M&J

Dato : 23-11-05 17:48

> [...]
> at håndtere filupload. Tjek med dit webhotel om du har sådan en til
> rådighed (der findes flere forskellige - det afgørende er bare at

tak for svaret
- men hvad hedder sådan et komponent?

/JJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-11-05 23:44

M&J skrev:

> tak for svaret
> - men hvad hedder sådan et komponent?

Der er mange forskellige.

AspUpload, AspSmartUpload og SA-FileUp er dem jeg har hørt mest om
- men der er mange flere.

Se fx her: <http://www.15seconds.com/focus/Upload.htm>
- eller prøv samme googling som jeg gjorde for at finde den:
<http://www.google.dk/search?q=asp+upload+component>
--
Jens Gyldenkærne Clausen