ADSL i Spanien
Fra : Fleknes

Dato : 23-11-05 10:06

Jeg skal ned og bo i spanien til januar, og derfor vil jeg hører om nogen
ved hvad man skal gøre for at få et trødløs anlæg til at virke. Min
kammerat, der bor i spanien, har 1Mbith adsl fra Telefonica, det får han via
telefonstikket til et modem "hvis nok indbygget ADSL" derfra går det direkte
ned i usb, så han kalder op med Pppoe opkalds profil tror jeg nok.
Spørgsmål: Kan man tage et ADSLMODEM med derned så man kan bruge Ethernet
stik eller et adsl og trødløsrouter, eller skal man købe eller leje et
ADSLMODEM dernede.
Jeg er blevet godt forvirret af mange svar: f eks. spanien kun tillader at
man kører på kanal 10-11 eller at de kører på et andet system "adsl"
Ps. pointen er at min kammerat og jeg bor væg til væg og derfor kun vil
bruge et abonement
Mvh Freddy

Fra : Renè

Dato : 23-11-05 21:49

hvad med en router eller switch

Fra : Fleknes

Dato : 24-11-05 12:08

Proplemmet er telefonicas modem går direkte ind i usb porten på computeren
Alså Telefonstikk til 45 stikk på modem, derefter en ledning direkte ned i
usb porten på computeren

Fra : Niklas Petersen

Dato : 24-11-05 19:30

Umiddelbart vil jeg tro at du godt kan sætte en ADSL router istedet for
USB modemet, så I kan være flere om forbindelsen.

Orange brugte i sin tid også et USB modem til deres ADSL, hvor man
skulle "ringe op". Det kunne sagtens erstattes af en ADSL router.

Kunne du eventuelt finde ud af hvad usb modemet hedder? Har I undersøgt
om det er muligt at vælge en router fra udbyderen, istedet for USB modem?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-11-05 20:09

Fleknes wrote:

> Jeg skal ned og bo i spanien til januar, og derfor vil jeg hører om nogen
> ved hvad man skal gøre for at få et trødløs anlæg til at virke.

Du har ikke tænkt på at spørge i en Spansk gruppe?
De må jo næsten være de nærmeste til at vide det,,,

Ivar Madsen