GMAIL på en N6230i ?
Fra : Stony

Dato : 22-11-05 23:53

Hej alle.
Har et meget interessant spørgsmål. (Betyder jeg ikke aner en sk.. om det )
:))
Kan godt se at jeg kan have en almindelig TDC mail på min mobilos.
Kunne være dejligt hvis jeg også kunne læse og sende mails fra min
Gmail.com.
Min almindelige TDC mail er ikke så meget værd ..

Kan det overhovedet lade sig gøre på en mobil at logge ind og se sine mails
på Gmail ?
Det er jo en mail som er på nettet og hvor jeg kan logge ind med
emailadresse og
kodeord.På det almindelige internet (puteren) kan man så krydse af ved "Husk
adgangskoden"
Prøvede at gå på nettet med N6230i og ud på www.gmail.com for at logge på..
Men men men , hvordan pokker får man markeret de steder hvor jeg plejer at
skrive email / adgangskode ?
Er i tvivl om det overhovedet er muligt / læseligt ?
Nogen der kan bidrage med erfaringer / tricks ?

Stony.

Fra : Anders Lund

Dato : 23-11-05 06:48

Stony wrote:
> [...]

> skrive email / adgangskode ?

> Nogen der kan bidrage med erfaringer / tricks ?

Først vil jeg lige sige at jeg ikke kender N6230i. Men jeg tror at du
griber det forkert an. Du kan nemlig tilgå din Gmail, på samme måde som
med din TDC mail - med en e-mail klient. Det er der nok også indbygget i
din telefon.

Prøv at kigge her:
https://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=1555

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Stony

Dato : 23-11-05 10:09

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> griber det forkert an. Du kan nemlig tilgå din Gmail, på samme måde som
> med din TDC mail - med en e-mail klient. Det er der nok også indbygget i

Google`s Gmail kan sættes op til at videresende mail til en POP3 mail.
Som jeg forstår det kan den så videresende mails på Gmail til min TDC mail.
Men på et tidspunkt forsvinder min TDC mail og så er fidusen vel væk ?
Fatter ikke meget mere efter at have læst om det på den side du henviser
til.

Stony

Fra : Bo

Dato : 23-11-05 09:17

Stony skrev:
> [...]
> Men på et tidspunkt forsvinder min TDC mail og så er fidusen vel væk ?
> Fatter ikke meget mere efter at have læst om det på den side du henviser

Du kan hende dine gmails som fra enhver anden pop-mail-konto:

https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287&topic=1556

Men der skal opsættes nogle porte (995 for indgående mails) og en sikker
forbindelse (SSL), og det kan du muligvis ikke på din telefon. Dette
sidste har jeg ikke selv fundet en løsning på.

Bo

Fra : Stony

Dato : 23-11-05 10:43

> [...]
> forbindelse (SSL), og det kan du muligvis ikke på din telefon. Dette
> sidste har jeg ikke selv fundet en løsning på.

Lyder som et godt bud Bo..

Stony

Fra : Stony

Dato : 23-11-05 10:56

"Stony" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Lyder som et godt bud Bo..
>
> Stony

Fandt lige et interessant link:
http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=1580
Noger der kan oversætte det tekniske til " dansk for dødelige " ?
:))

Stony

Fra : Bo

Dato : 23-11-05 10:02

Stony skrev:

> [...]
> http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=1580
> Noger der kan oversætte det tekniske til " dansk for dødelige " ?

Kort sagt skriver de, at du skal kontakte Nokia for opsætning af din
mobil, og at Gmail ikke supporterer, at man i første omgang kun henter
noget af meddelelsen.

Bo

Fra : Stony

Dato : 23-11-05 11:00

> Lyder som et godt bud Bo..
>
> Stony

MEGET interessanst link til teknik / mobil ..

http://www.expansys.dk/forum.asp?code=119374&page=7

Stony

Fra : Stony

Dato : 23-11-05 11:09

"Stony" <stenvej@gmail.com> skrev i en meddelelse

Angående SSL for Nokia 6230i / Gmail

http://www.expansys.dk/forumthread.asp?code=119374&thread=360

Stony

Fra : peter6715

Dato : 23-11-05 12:02

Jeg har downloaded den nye Opera Mini Browser og med den er det let at gå
ind på mail.google.com og så her indtaste min mailadresse og kodeord. (
Jeg
bruger SE p910i, men det er da sikkert det samme med Nokia. God held med
tasterne.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Stony

Dato : 23-11-05 12:11

"peter6715" <peter-hansen@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg
> bruger SE p910i, men det er da sikkert det samme med Nokia. God held med

Hej Peter

Er temmelig "grøn" på området.
Kan finde ud af at downloade Opera på puteren
og har også sat BlueTooth til..
Hvordan gør man ? bare sådan i store træk ?
TAK på forhånd for AL hjælp. :))

Stony

Fra : Stony

Dato : 23-11-05 12:58

Så kom jeg på ved hjælp af Opera mini..Juhuu..
Den genkender min mobil og viser mig også link´s.
Men når jeg så f.eks. trykker på link til Ekstrabladet eller andre links
skriver den " a communication error occured " ...
Hvad gør en klog og hvad gør jeg ? :))

Stony.

Fra : peter6715

Dato : 23-11-05 14:47

Jeg ved jo ikke hvordan din tlf er sat op,
men Ekstrabladet har været ude af drift i lang tid til mobiler.

Du kan finde mange gode genveje ved at logge på
http://mobil.mobilportaler.dk Jeg har valgt denne side som min startside.

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N