Udtræk fra database + linjeskift
Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 21:54

Er det muligt f.eks efter 40 karakterer skal den lave
et linjeskift, og så ellers spytte resten af dataene fra dette
felt ud fra databasen?

Eks.

response.write rs("Nøgle")

Hvor 40 karaktere fra "Nøgle" skal skrives, derefter en ny linje,
og resten af "Nøgle" skal skrives..

P.S Databasen er en Access "database"..
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kristian Asmussen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-11-05 22:34

On Tue, 22 Nov 2005 21:53:32 +0100, "Kristian Asmussen" <N/A> wrote:

> [...]
>
>Eks.
>
>response.write rs("Nøgle")
>
>Hvor 40 karaktere fra "Nøgle" skal skrives, derefter en ny linje,

Jeg lavede et svar på et lignende spørgsmål ... lede, lede, jo:
<url:
http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp/msg/7c9291262bacfb0?hl=da>

Den er beregnet på at dele efter højst 50 tegn + at den ikke må dele
midt i et ord + at den sætter "> " foran hver linie.
Mon ikke du kan tilpasse den til dit behov?

NB: Det hedder ikke "karakterer" på dansk, men "tegn"

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 23:09

Jørn Andersen wrote:

> [...]
> Mon ikke du kan tilpasse den til dit behov?
>

> NB: Det hedder ikke "karakterer" på dansk, men "tegn"

Har en sådan: &DelLinie(a5, 50) hvor a5 er et udtræk fra databasen,
den vil ikke udskrive noget.. Men hvis jeg erstatter a5 med noget random
tekst
virker alt fint. Hvad kan der være galt?
--
Hilsen Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 23:29

Kristian Asmussen wrote:

> Har en sådan: &DelLinie(a5, 50) hvor a5 er et udtræk fra databasen,
> den vil ikke udskrive noget.. Men hvis jeg erstatter a5 med noget
> random tekst
> virker alt fint. Hvad kan der være galt?

Nevermind, ikke mig der er vågen.. :p