NAT
Fra : Peter Jensen

Dato : 22-11-05 21:49

Hvordan regner man sin NAT ip-adresse ud?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-11-05 22:50

Peter Jensen wrote on 22-11-2005 :
> Hvordan regner man sin NAT ip-adresse ud?

Hva mener du ?

Vil du have den interne eller eksterne IP ?

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-11-05 17:15

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Hva mener du ?
>
> Vil du have den interne eller eksterne IP ?
>
> --
> Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/

Det var den eksterne IP adresse jeg mente.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : *** Calle ***

Dato : 22-11-05 23:56

Peter Jensen wrote:
> Hvordan regner man sin NAT ip-adresse ud?
ikke forstået!
--
*** Calle ***

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-11-05 17:16

"*** Calle ***" <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> ikke forstået!
> --
> *** Calle ***

Det er min eksterne IP adresse jeg mener.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-11-05 00:36

On Tue, 22 Nov 2005 21:49:06 +0100, "Peter Jensen" <fup@snyd.dk>
wrote:

> Hvordan regner man sin NAT ip-adresse ud?

Er http://ip.ter.dk/ hvad du leder efter?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-11-05 17:23

> Er http://ip.ter.dk/ hvad du leder efter?
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
> Postel
> Links : http://www.hojmark.net/
> FAQ : http://www.net-faq.dk/

http://ip.ter.dk/ vises 83.88.244.170 og min private adresse er
192.168.1.33. Jeg troede at min offentlige adrese ville være
195.xxx.xxx.xxx?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-11-05 17:32

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> wrote:

>På http://ip.ter.dk/ vises 83.88.244.170 og min private adresse er
>192.168.1.33. Jeg troede at min offentlige adrese ville være
>195.xxx.xxx.xxx?

Hvorfor troede du det?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-11-05 22:09

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor troede du det?
>
> --
> Lars Kim Lund
> http://www.net-faq.dk/

Jeg har læst det i en bog, men det var måske bare et eksempel.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 23-11-05 22:37

>Jeg har læst det i en bog, men det var måske bare et eksempel.

Det har været et eksempel. Det almindelige adresseområde er fra
0.0.0.0 til 223.255.255.255. 224.0.0.0 og opefter er reserveret til
multicast, test og andet. Og så er der et par områder til autonome
adresser, rfc1918 private adresser og loopback.

Prøv evt. at læse lidt her:

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=ip
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=cidr

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-11-05 22:12

On Wed, 23 Nov 2005 17:22:33 +0100, "Peter Jensen" <fup@snyd.dk>
wrote:

> På http://ip.ter.dk/ vises 83.88.244.170 og min private adresse er
> 192.168.1.33. Jeg troede at min offentlige adrese ville være
> 195.xxx.xxx.xxx?

Hvorfor troede du det? Dine indlæg her på Usenet er også mærket med:

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-11-05 17:11

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan regner man sin Offentlige ip-adresse ud?
>
> --
> Venlig hilsen
> Peter Jensen

Det var den offentlige adresse jeg mente.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 23-11-05 17:40

On Wed, 23 Nov 2005 17:11:08 +0100, "Peter Jensen" <fup@snyd.dk>
wrote:

>"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse

>Det var den offentlige adresse jeg mente.

Det er en du får tildelt af din udbyder - ikke noget man kan regne ud.
Men der findes flere web servere, som viser den IP du kommer fra.
Asbjørn har allerede givet dig en i din tidligere tråd. Du kan også
bruge. http://myip.dk/

Peter

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-11-05 22:08

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men der findes flere web servere, som viser den IP du kommer fra.
> Asbjørn har allerede givet dig en i din tidligere tråd. Du kan også

Jeg mener at have læst et sted hvordan sammenhængen mellem den private (den
adresse jeg får ud af at skrive ipconfig i en dosprompt) og den offentlige
ip-adresse er skruet sammen, men jeg husker måske forkert?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 24-11-05 01:44

> [...]
> adresse jeg får ud af at skrive ipconfig i en dosprompt) og den offentlige
> ip-adresse er skruet sammen, men jeg husker måske forkert?

Tror du tænker på sammenhængen mellem din ip-adresse og net-maske.
(f.eks. 192.168.0.x med net-maske 255.255.255.0)

Men kik evt. på de links Lars gav.

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-11-05 01:50

On Wed, 23 Nov 2005 22:07:50 +0100, "Peter Jensen" <fup@snyd.dk>
wrote:

>Jeg mener at have læst et sted hvordan sammenhængen mellem den private (den
>adresse jeg får ud af at skrive ipconfig i en dosprompt) og den offentlige
>ip-adresse er skruet sammen, men jeg husker måske forkert?

Det gør du nok.

Din internetudbyder tildeler dig en offentlig IP. Hvis du har en
router mellem din pc og internettet, så er det routeren der får den.
På indersiden er det normalt routeren, som deler private adresser ud.
Typisk ligger de i området 192.168.1.x, men det kan konfigureres i
routeren.

Der er mange, som på samme tid får tildelt de samme private adresser,
så man kan ikke beregne den offentlige IP ud fra den private. hvis du
har flere pc'er på dit lokalnet får det iøvrigt den samme offentlige
IP adresse.

Peter