Andet multimedie
bentjuul 3670
Ældgammelt grafikkort til 386er søges elle~
Fra : enrico

Dato : 22-11-05 20:59

Jeg har en gammel PC, der egentlig skal ud. Imidlertid ville jeg gerne gemme
gamle børnetegninger,stile og andre doukmenter fra harddisken.

Når maskinen starter op kommerder ingen billede på - og skærmen virker på
andre maskiner.

Jeg tror grafikkortet er gået itu. Man kan se det her:
http://www.guldager.net/lg/386.jpg

Jeg søger derfor et tilsvarende kort, der virker, eller en løsning på
hvordan jeg kan tømme harddisken på en anden måde med en nyerecomputer.

Det skal siges, jeg overhovedet ikke er computerkyndig, men et grafikkort
kan jeg da skifte.

Jeg håber på et godt råd, tak.

enrico

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-11-05 21:09

enrico skrev:

> [...]
>
>Jeg søger derfor et tilsvarende kort, der virker, eller en løsning på
>hvordan jeg kan tømme harddisken på en anden måde med en nyerecomputer.

Det er ikke den rigtige gruppe, du har ramt.

news:dk.edb.hardware.grafikkort er den rigtige gruppe til dit
indlæg.

Grafikgruppen er til spørgsmål om grafikbehandling på computer.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : enrico

Dato : 22-11-05 21:27

Nåh ja, men så poster jeg der, undskyld.

Fra : Mythos

Dato : 22-11-05 22:16

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan jeg kan tømme harddisken på en anden måde med en nyerecomputer.
>
> Det skal siges, jeg overhovedet ikke er computerkyndig, men et grafikkort

Man får helt tårer i sine øjne, det er jo et Tseng ET4000 kort, ens første
rigtige grafikkort, købt den gang til den DOS baserede 3D Studio.

Mythos

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-11-05 10:30

Mythos wrote:
> Man får helt tårer i sine øjne, det er jo et Tseng ET4000 kort, ens første
> rigtige grafikkort, købt den gang til den DOS baserede 3D Studio.

Newbie ;)

// Hans, der startede med et ET3000 ;)
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Mythos

Dato : 23-11-05 15:38

> Newbie ;)
>
> // Hans, der startede med et ET3000 ;)
> --
> http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Ja ja, jeg havde nu et andet kort, jeg husker ikke hvad, men ET4000 var det
første rigtige kort til grafik jeg havde

Mythos

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-11-05 15:54

Mythos wrote:
> Ja ja, jeg havde nu et andet kort, jeg husker ikke hvad, men ET4000 var det
> første rigtige kort til grafik jeg havde

For nu lige at være lidt mere offtopic.. jeg købte senere et ET6000
PCI-kort, og har faktisk lige for nyligt brugt det lidt på min nye
computer da jeg måtte vente noget tid på at få det grafikkort jeg
havde bestilt.

Dengang var de ganske gode til 2D, men hold da op hvor tiderne
skifter :) billedkvaliteten er godt nok ikke køn når det sidder til
en 19" skærm :)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Mythos

Dato : 23-11-05 16:57

> [...]
>
> // Hans
> --
> Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Det kan jeg forestille mig, og så er det utroligt der stadig er liv i det

Nå, vi må hellere slutte med det her, ellers får man nok over nakken

Mythos