Kalde sub eller function uden at vente ?
Fra : Brian Østergård

Dato : 22-11-05 18:16

Hej

Jeg har en timer som udfører forskellige ting.
En af tingene er at den kalder en function i et modul som skriver nogle data
til et lcd-display, denne function tager desværre lidt tid ( ca 100ms.) at
udføre hvilket er nok til at ødelægge min timing.

Er det ikke muligt at kalde en function som så udfører sin opgave
sideløbende uden at det som kalder den står og venter ?

Håber jeg har gjort mig forståelig ?

På forhånd tak.

Brian :ø)

Fra : preben nielsen

Dato : 23-11-05 07:31

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43835259$0$38723$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Er det ikke muligt at kalde en function som så udfører sin
> opgave sideløbende uden at det som kalder den står og venter ?

Du lader en timer om at kalde din LCD-tegne funktion....

-preben

Fra : Jan Vinten

Dato : 26-11-05 20:42

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er det ikke muligt at kalde en function som så udfører sin opgave
> sideløbende uden at det som kalder den står og venter ?

Hej Brian,

Kig evt. på DoEvents...

/ Jan

Fra : Brian Østergård

Dato : 26-11-05 22:42

"Jan Vinten" <no@public.email> skrev i en meddelelse

> Hej Brian,
>
> Kig evt. på DoEvents...
>
> / Jan

Hej

Tak for svar begge to.

Den med timeren kan jeg ikke helt komme over ens med, men DoEvents får lige
en chance senere på aftenen

Brian :ø)

Fra : preben nielsen

Dato : 27-11-05 20:49

"Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4388d6ba$0$38646$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Den med timeren kan jeg ikke helt komme over ens med, men
> DoEvents får lige en chance senere på aftenen

Fedt - godt du holder liv i begrebet busy-waiting

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jan V.

Dato : 28-11-05 09:07

> [...]
>
> Er det ikke muligt at kalde en function som så udfører sin opgave
> sideløbende uden at det som kalder den står og venter ?

Ikke lige en smuk løsning, men ..

Hvis du lægger din funktion på en form, i Load eventet og så kalder formen
med .Show (UDEN 1,Me), så vil den "kaldende" kode køre videre, selvom formen
er åbnet.

/Jan