Gigt-Blodtryk-Vand i krop
Fra : Tintin

Dato : 22-11-05 14:56

Hej gruppe..
Hænger disse ting sammen
Jeg er en mand på 40 år
Har Morbus Beckterew gigtsygdom
Vægt og højde 93-178
Blodtryk 90/160
Jeg føler jeg har en masse vædske i kroppen
forstår ikke min vægt da jeg spiser som en fugl.
Men kan forhøjt blodtryk give vædske i kroppen ?
(sidder på overlår/balder/mave og sideben)
Eller er det måske sygdommen som giver hævelser på omtalte stedet.
Har det virkeligt af h til. Hvad kan jeg selv gøre ?

Fra : Lyrik

Dato : 22-11-05 15:34

"Tintin" <abc@def.gf> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller er det måske sygdommen som giver hævelser på omtalte stedet.
> Har det virkeligt af h til. Hvad kan jeg selv gøre ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hej Tintin!
Dit blodtryk er noget højt. Det tyder på et hjerte som hæver trykket fordi
der er problemer med at presse blodet igennem årerne.
Jo tyndere vandledninger er, jo stærkere må pumpen pumpe, for at presse
vandet ud i yderpunkterne.
M.B. kan også genere hjerte og lunger ifølge sider med oplysningerne om
sygdommen.
Væske i kroppen udmønter sig for det meste i hævede fødder om aftenen.
Trykker man på det hævede skal tommelfingeraftrykket helst forsvinde når man
slipper.
Hvis aftrykket bliver siddende som et ind-print, tyder det på nedsat
effektivitet i kredsløbet.
I så fald letter man kredsløbet ved at give vanddrivende piller som er på
recept.
Der findes vanddrivende te og piller som helsekostalternativ.

Du skal selvfølgelig have en helbredstjek hos lægen så han kan se om dit
kredsløb fejler noget.

Hilsen
Jens

Fra : niels

Dato : 22-11-05 15:41

> [...]
> Eller er det måske sygdommen som giver hævelser på omtalte stedet.
> Har det virkeligt af h til. Hvad kan jeg selv gøre ?

Hvad lever du af (fed kost) ?
Er du i behandling med binyrebarkhormon ?
Drikker du meget alkohol ?
Har du dårlig nyre, lever ?
Vand i kroppen sidder oftest nederst i benene omkring anklerne, eller i
lungerne så man ikke kan trække vejret og det bobler og raller.
Ved dårlige lever kan man få væske ophobninger i bughulen.
Let forhøjet blodtryk som dit giver ikke normalt væskeophobninger.
mvh Niels

Fra : Allan

Dato : 22-11-05 16:08

Er du i behandling for dit forhøjede blodtryk?

Ellers så er det det, jeg ville bekymre mig om!

Hvad får du af medicin mod din gigtsygdom? Hvis du får højdosis
binyrebarkhormon, kan det forklare både det høje blodtryk og at der
er øget fedtvæv på mave og balder!

Som altid, så må rådet være, at du tager en snak med din læge!

- Allan

Fra : Tintin

Dato : 22-11-05 17:40

Ja
Alkohol er ikke noget jeg får.
Har vel fået 2 øl inden for det sidste år
Binyrebarkhormon har jeg aldrig fået
Og føden.. Kellogs special K..Bananer og generalt fedtfattigt kost
Jeg springer tit maden helt over og faster 2 - 3 gange om ugen da jeg pga
mit
svulmen op ingen appeltit har- Drikker 1 l vand + i L juice i døgnet
Men ryger meget og drikker meget kaffe

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-11-05 18:38

In article <iRHgf.5886$3I1.959@fe27.usenetserver.com>, Tintin wrote:
> [...]
> mit
> svulmen op ingen appeltit har- Drikker 1 l vand + i L juice i døgnet

Motion er den bedste kur mod mange ting, men det er selvfølgelig
vanskeligt med gigt. De flest kellogs morgenmadsprodukter er
noget skrammel. skift eksempelvis til havregryn. Suppler med
gulerødder eller anden fiberrig kost. Din mave skal få kroppen
til at arbejde med at brænde kalorier af. Så spis med lavt
energiindhold. Hvis du ikke spiser meget, så går kroppen i oplagringsmode,
omdanner mest muligt af kulhydrat til sukker, og forsøger at lagre det.

Der skal ernæring til at tabe sig.

Fra : niels

Dato : 23-11-05 15:04

Ja
> [...]
> mit
> svulmen op ingen appeltit har- Drikker 1 l vand + i L juice i døgnet

Spiser du kun de hurtige kulhydrater, får du ikke noget protein?
Proteinmangel kan godt forklare din tendens til væskeophobning.
Få tjekket det hos din læge.
hilsen Niels

Fra : Allan

Dato : 22-11-05 18:04

Ok, dette kommer næppe som en overraskelse, men du skal kvitte
smøgerne...rygning, overvægt, forhøjet blodtryk og det at være mand
er alle risikofaktorer for at få blodprop i hjertet - og for at få et
slagtilfælde!

Du skriver ikke, om det blodtryk bliver behandlet - men det skal det!
Forhøjet blodtryk SKAL behandles - det bedste er naturligvis, hvis man
kan tabe sig og det også for blodtrykket ned, men indtil da, må man
altså tage blodtrykssænkende medicin. Som skrevet, så er forhøjet
blodtryk en af de alvorlige risikofaktorer for bodprop i hjerte og
slagtilfælde.

Som sagt... du skal en tur til lægen.

Dit vand eller hvad det nu er i kroppen kan ikke forklares uden at vide
mere, men det kan du jo også få din læge til at kigge på... men alt
i alt ville jeg være mere bekymret for ovenstående.

Held og lykke

- Allan