R.I.P. Harry
Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 22-11-05 13:37

Ja, så har jeg sagt farvel til min Ragdoll, Harry.

Hans udtalte snakken havde fået en højere lydstyrke igennem de sidste 14
dage, og det tog jeg for, at han var ekstra syg efter opmærksomhed. Og så
viser det sig, at han var syg i stedet.

Kom hjem efter en weekendtur i søndags, og han kom ikke ud og tog imod. Jeg
fandt ham i vindueskarmen bag et stort spejl, og da jeg kløede ham på
hovedet, satte han i et vræl af den anden verden. Ringede til min
kattesitter, der sagde, at Harry bestemt ikke havde virket normal lørdag.

Jeg tog fluks ud med ham på dyrehospitalet. Dyrlægen sagde, at det da var en
syg kat, om han havde set en. Fuldstændig dehydreret, hvid i øjnene, grå i
gummerne og meget apatisk. Han blev så lagt i drop, og da jeg ringede i går,
var tallene fuldstændig hen i vejret stadig, men han virkede mere levende og
interesseret, så der var håb. Men her til formiddag ringede dyrlægen så og
sagde, at han var faldet tilbage. Han virkede omtumlet, og de kunne ikke
gøre mere.

Jeg tog ud på hospitalet, gudskelov hentede min far mig og gik med ind, fik
Harry i armene og nussede ham. Tror ikke at han registrerede, at jeg var
der. Han klagede sig bare. Men jeg sad med ham, da han fik sprøjten, og det
var meget fredfyldt. Nu har mors lille bulderbasse, bassemand, sludrechatol,
forklædte hund, ladværemedatgåivejenkat m.m. fået fred. Jeg havde bare ikke
regnet med, at det skulle ske i en alder af 4. Det er lidt vel tidligt, at
nyrerne står af.

Jeg er totalt knust og fuld af selvbebrejdelse, selv om dyrlægen sagde, at
man som regel ikke ser symptomerne, før det er for sent.

Harry, mors lille pus, lev vel på den anden side af Regnbuebroen til vi ses
igen. Jeg savner dig ganske frygteligt.

M.v.h.
Lise ( og de 6 andre, der klart kan mærke, at alt ikke er, som det plejer at
være)

Fra : Mikkel Wangsgaard

Dato : 22-11-05 13:45

Hej Lise

Op med humøret, det var en sød kat lyder det til. Tænk på alt det
positive der var i den og alle de sjove oplevelser du havde med den.
Så skal du nok komme dig igen. Ved godt det er nemmere sagt end gjort.

Hyg dig i katteparadis Harry

MVH Mikkel

Fra : Ragna

Dato : 22-11-05 14:08

Hej Lise!
Det gør mig ondt at læse om Harrys alt for tidlige død.
Hvor ville man tit ønske, at vi kunne spørge vores katte, om der er noget i
vejen.
Din oplevelse minder mig alt for meget om den måde, vores Spinni døde på -
men han var trods alt 14 år.
Jeg har skrevet om hans sygdom i tråden "Forelsket kat", fordi Marias kats
opførsel minder mig om Spinnis i hans sidste tid.

Jeg føler med dig.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Hanne Dahl

Dato : 22-11-05 15:21

Hej Lise.

Vi i vonfriberg klanen sender dig hermed et kæmpe gruppe kram. Dejlige Harry
vil blive savnet. Vi er glade for at vi mødte ham på vores nussebesøg i
tidernes morgen. Lars måtte gå lidt af den samme gang i sommers idet
vores mco Skrumle også måtte sove ind.Nu ligger han under en rose i haven.

Knus og kram fra Lars og Hanne

Fra : fam. Ager

Dato : 22-11-05 15:33

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <lboden@mail.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:43831107$0$38617$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> M.v.h.
> Lise ( og de 6 andre, der klart kan mærke, at alt ikke er, som det plejer

åhh så trist, og så i så ung en alder...
jeg har også 2 raggier gående som forklædte hunde, når de da ikke fungerer
som snubleting på gulvet...

mange tanker herfra!
mvh. marie - med anton og albert

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 22-11-05 19:27

Det er altid svært at trøste, for i bund og grund hjælper det jo ikke på
sorgen. Men al mulig trøst hérfra til dig med dette citat:

Hvad her vi elsker, ejes kun til lån i uvis tid -
Det er naturens orden, og vil du være fri for sorg og savn
Da må du intet elske her på jorden
(Ludvig Bødtcher)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-11-05 10:27

On 2005-11-22 13:37:29 +0100, "Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff"
<lboden@mail.nospam.dk> said:

> Ja, så har jeg sagt farvel til min Ragdoll, Harry.

Årh, det gør mig ondt :´(
Stort knus herfra, må dine andre misser hjælpe dig - de plejer at være
gode trøstere, sådan nogen

--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Katja Gøbel

Dato : 23-11-05 22:58

> [...]
>
> M.v.h.
> Lise ( og de 6 andre, der klart kan mærke, at alt ikke er, som det plejer

Ked af at høre om din forfærdelige oplevelse som jeg ærlig talt synes den
er... har prøvet nøjagtig det samme selv... kom hjem fra en ferie med
Tjalfe... det var nytårsaften så jeg tog til fest.. kom hjem om natten...
han virkede sløv.. da jeg vågnede senere ku jeg se jeg sku til dyrlæge med
ham... så afsted til weekendvagten eller hva det hedder... anede slet ikke
han var så syg... så kørte da hun skulle skynde sig og få ham lagt i drop...
jeg så ham aldrig mere... det er snart 2 år siden... og jeg savner ham
stadig... det er lige så tårerne løber ned af kinderne når du fortæller din
historie. Så jeg kan kun fortælle dig af erfaring at det vil altid gøre
ondt... men som andre også råder dig til... så husk på alle de gode
minder... Det vil din mis også at du skal der hvor han sidder og kigger
på dig...*S* og nyd så dem du har endnu mere...

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 30-11-05 12:32

Tak alle, for jeres søde ord.

Når jeg tænker på, hvor ondt det gjorde at miste mors sludrechatol på 4, tør
jeg dårligt tænke på, hvordan det bliver at sige farvel til mors lille
missepige og mors pestimis, der trods alt nu er 11½ gamle begge to. Men det
er vist ikke lige det, man skal tænke på, bare glæde sig over at de
tilsyneladende stadig er friske og raske. Selv om hvert lille nys eller
ekstra tår vand snildt kan blive udlagt som noget rigtig grumt.

Harry vil for altid have en stor plads i mit hjerte. Som den kat der kunne
få mig vendt fra skovkatte til ragdolls p.g.a. hans absolut vindende væsen,
store personlighed og totale ligegyldighed, når jeg tog et skridt bagud og
kom til at træde ham på halen, fordi han absolut altid skulle ligge bag mig
ude i køkkenet, og jeg mangler et nakkespejl Og så kom blikket bare,
hvad har du gang i???? og han blev liggende, ikke noget hyl og stikken af
som med skovkattene og perseren. Aldeles værdig rejsen sig, rysten af pelsen
og så afgang. Jeg kunne tydeligt se tankerne, hun er s'gu da skudt i
hovedet, hun burde vide, at jeg følger hende som en hund, nu har jeg spændt
ben for hende så mange gange

Harry, jeg savner dig, men jeg ved, at du har det bedre nu. Og du vil
garanteret ønske din kommende afløser velkommen i familien, sådan var dit
sind.

Og inden jeg går totalt i selvsving over min dejlig misling, endnu en gang
tak.

Knus
Lise

Fra : Kate

Dato : 05-12-05 17:35

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <lboden@mail.nospam.dk> wrote in

> Ja, så har jeg sagt farvel til min Ragdoll, Harry.

Åhh, hvor trist og så i den alder. Da jeg i september måtte sige farvel
til Johan gjorde det også ondt, men i det mindste kunne jeg midt i
sorgen glæde mig over at han trods alt blev 15år.

Jeg er sikker på at du gjorde hvad der stod i din magt for Harry og
mere kan man ikke gøre.
Stort trøstkram.

--
Kate