PC nummerviser > MySQL
Fra : P og T

Dato : 22-11-05 12:37

Hej,

Jeg har bygget en PC nummerviser:
http://www.blichfeldt.dk/numviser/numvisdk.htm

Den virker fortrinligt i Windows, og der er flere stykker software der
lægger det ind i database (Access), med navn o.s.v, men jeg kunne godt
tænke mig at få den til at virke i min Linux SME6 server (RH 7.3).
Hvis jeg starter minicom og ringer til mig selv, får jeg et output;
A12345678#RRR
A fordi det er et A nummer (ved ikke hvad det betyder), tlf nummeret, # (ved
heller ikke hvad den betyder) og et "R" for hver gang der er ringe tone.
Kan man så ikke på en eller anden måde få "fat i" det og sende en
forespørgsel til internet om identitet o.s.v og så få det lagt ind i MySQL?

Er der nogen der har nogle ideer eller er der måske allerede lavet en
løsning derude et sted

Per

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-05 16:26

P og T wrote:
> [...]
> forespørgsel til internet om identitet o.s.v og så få det lagt ind i MySQL?
>
> Er der nogen der har nogle ideer eller er der måske allerede lavet en

Har du prøvet at skrive til Jacob ?

Fra : P og T

Dato : 22-11-05 17:48

> Har du prøvet at skrive til Jacob ?

Det har jeg så nu!

Per

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 22-11-05 17:54

P og T wrote:
> A fordi det er et A nummer (ved ikke hvad det betyder), tlf nummeret, # (ved
> heller ikke hvad den betyder) og et "R" for hver gang der er ringe tone.

Der står noget i hans FAQ:

http://www.blichfeldt.dk/faq/clip.htm

> Kan man så ikke på en eller anden måde få "fat i" det og sende en
> forespørgsel til internet om identitet o.s.v og så få det lagt ind i MySQL?

Er der egentlig nogen af alle de modems, man har liggende
i skabe og skuffer, som kan vise det kaldte nr (efter
dansk standard)?

Så kunne det jo være at nogen allerede havde lavet noget
til dem, som så skulle modificeres lidt.

Og vi andre kunne slippe for at finde loddekolben frem....

Mogens

--
Mogens Kjær, Dataarkæolog
Email: mk@datamuseum.dk

Fra : P og T

Dato : 22-11-05 19:11

"Mogens Kjaer" <mk@datamuseum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til dem, som så skulle modificeres lidt.

> Og vi andre kunne slippe for at finde loddekolben frem....

Jo, eehh.. Men nu har jeg jo allerede loddet, og det gik fint selvom man som
årgang 62 begynder at have svært ved at se klatterne.
Men mon ikke det er noget med en ny driver til det pågældende modem, så skal
man jo være heldig lige at have "det" modem.

Per

Fra : Mogens Dybaek Christ~

Dato : 22-11-05 20:41

"P og T" <nej@ingen.spam> writes:

> [...]
> Men mon ikke det er noget med en ny driver til det pågældende modem, så skal
> man jo være heldig lige at have "det" modem.

Jeg tror ikke Mogens Kjærs drøm går i opfyldelse. Så vidt jeg ved
sendes det kaldende nr. fra centralen med touch-toner (DTMF også
kaldet), og det kræver en helt anden dekoder end et modem-signal.

Beskrivelsen på http://www.blichfeldt.dk/numviser/numvisdk.htm siger
også at det et en DTMF-dekoder IC der anvendes.

Modemer kan _generere_ DTMF for at kunne kalde op, men normalt ikke
dekode det.

(Men sidder der en DSP i æsken kan den måske komme på kursus og
lære det. )

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 23-11-05 08:15

Mogens Dybaek Christensen wrote:
> Jeg tror ikke Mogens Kjærs drøm går i opfyldelse. Så vidt jeg ved
> sendes det kaldende nr. fra centralen med touch-toner (DTMF også
> kaldet), og det kræver en helt anden dekoder end et modem-signal.

Hm, prøv at se på side 37 på:
http://linmodems.technion.ac.il/pctel-linux/Pctel.ATCommand.Guide.6.23.00.pdf

Mange modems kan mere end bare være modem.

Det kunne være smart med et modem i hjemmepc'en, som virkede
som nummerviser/fax modtager/telefonsvarer. Sidstnævnte
kunne så sende det modtagne som mail (sammen med
telefonnummeret på den, der har ringet), så man nemt kan høre
beskederne ude i byen...

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 23-11-05 10:17

On Wed, 23 Nov 2005 08:15:22 +0100, Mogens Kjaer wrote:

> Det kunne være smart med et modem i hjemmepc'en, som virkede
> som nummerviser/fax modtager/telefonsvarer.

Modems er jo lidt passé hardware her i 2005 - men vi kan få cirka
den samme funktionalitet med Asterisk + et SIP-abonnement hos en
IP-telefoniudbyder.

--
Stig

Fra : P og T

Dato : 23-11-05 18:39

"Stig H. Jacobsen" <stighj-at-googles-mail@nospam.invalid> skrev i en
meddelelse news:dm1c2p$4e3$1@dax.goth.fw...

> Modems er jo lidt passé hardware her i 2005 - men vi kan få cirka
> den samme funktionalitet med Asterisk + et SIP-abonnement hos en
> IP-telefoniudbyder.

Det er da korrekt, men meningen er at få denne funktionalitet på PSTN
linien. Mit næste trin hvis det her lykkes, er at få det ind i databasen i
asterisk@home hvor mine SIP linier netop har den funktion.

Per

Fra : Mogens Dybaek Christ~

Dato : 23-11-05 23:49

Mogens Kjaer <mk@crc.dk> writes:

> Hm, prøv at se på side 37 på:
> http://linmodems.technion.ac.il/pctel-linux/Pctel.ATCommand.Guide.6.23.00.pdf
>
> Mange modems kan mere end bare være modem.

Ja, men jeg har ikke set DTMF dekoder før. Der lærte jeg osse noget.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-11-05 21:29

Mogens Dybaek Christensen <mdc@mail.tele_.dk> writes:

> Beskrivelsen på http://www.blichfeldt.dk/numviser/numvisdk.htm siger
> også at det et en DTMF-dekoder IC der anvendes.

Et par ledninger fra modemets interne højttaler til indgangen på et
lydkort, kombineret med multimon kan måske også gøre tricket:
<http://www.baycom.org/~tom/ham/linux/multimon.html>

,----
`----
--