Deling af mapper mellem to xp maskiner
Fra : Nielsen

Dato : 22-11-05 12:06

Hej derude!
Jeg har mellem to XP pro maskiner nemt kunne dele mapperne, fra den ene
maskine til den anden. Nu har jeg via en linksys router koblet en XP Home
maskine på, den går også fint på Internettet, jeg har sat arbejdsgruppen til
MSHOME som de to xp pro maskiner, de kan også finde hinanden i gruppen, MEN
jeg kan IKKE få rigtig adgang, får bare at vide "mshome er ikke
tilgængelig". "kontakt netværks administrator" , Når jeg så går ind under "computeradministration"
på XP home maskinen mangler "lokael bruger og grupper" så jeg kan ikke
tildele rettigheder,
Hvad gør jeg?
Hvordan tildeler jeg rettighederne på XP home maskinen?

--
Bo Nielsen (århus)

Fra : *** Calle ***

Dato : 22-11-05 12:15

Nielsen wrote:
> [...]
> Hvad gør jeg?
> Hvordan tildeler jeg rettighederne på XP home maskinen?
har du husket at åbne for fildeling i xp's firewall, samt have fildeling med
under netkortete
--
*** Calle ***

Fra : Nielsen

Dato : 22-11-05 12:35

> har du husket at åbne for fildeling i xp's firewall, samt have fildeling
> med
> under netkortete
ja og ja
--
Bo Nielsen (Århus)

Fra : Peter Jensen

Dato : 04-12-05 19:27

"Nielsen" <xx@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og grupper" så jeg kan ikke tildele rettigheder,
> Hvad gør jeg?
> Hvordan tildeler jeg rettighederne på XP home maskinen?

Kører tjensten Server?

Mvh
Peter

Fra : Nielsen

Dato : 05-12-05 22:41

Ja og indstillingerne for den ser ud på samme måde, som to andre xp maskiner
som godt kan dele mapper.

--
Bo Nielsen

Fra : *** Calle ***

Dato : 05-12-05 23:17

Nielsen wrote:
> Ja og indstillingerne for den ser ud på samme måde, som to andre xp
> maskiner som godt kan dele mapper.

lyder som om du har glemt at afkrydse fildeling i XP firewall

--
*** Calle ***

Fra : Nielsen

Dato : 05-12-05 23:38

> lyder som om du har glemt at afkrydse fildeling i XP firewall
Nej, har disenablet "hele" XP firewll´en.
--
Bo Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 06-12-05 11:05

Her er så løsningen på mit problem! det tog kun en uge

http://support.microsoft.com/?kbid=903267
--
Bo Nielsen