Teleslynge
Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-11-05 19:51

Nogen der ved hvad der findes af Teleslynge adaptor som man kan bruge til
alm. telefoner der ikke er forbredt til Teleslynge?

Hvis sådan også kan bruges med TV som lydkile, så er det ikke nogen dårlig
ting.

Ivar Madsen

Fra : Mini

Dato : 22-11-05 18:10

> [...]
> alm. telefoner der ikke er forbredt til Teleslynge?
>
> Hvis sådan også kan bruges med TV som lydkile, så er det ikke nogen dårlig

Prøv at høre hjælpemiddelinstitutet - eller evt. hjælpemiddelafdelingen i
det relevante amt.
Der findes integrerbare løsninger, hvor TV, Radio, dørklokke kan komme ind
over, både med og uden blinkende lygter vibratorer o.l., og mon ikke der
ydes tilskud (værd at undersøge).

For lige at afmystificere det lidt, er består systemet grundlæggende af en
LF forstærker, hvor højtaler er erstattet af en spole - lagt ud som et loop.
Signalet i loopet opfanges induktivt af telespolen i høreapparatet og denne
spole bør vende på tværs af loopet for størst mulige følsomhed.

Indgangen på forstærkeren er funtionelt en mixer hvor de forskellige
signalkilder tilpasses styrkemæssigt.
Teoretisk kan en propmikrofon til telefonen således virke (tilsluttet
mixerdelen).

Hilsen
Steen

Fra : Mini

Dato : 22-11-05 18:19

> [...]
> signalkilder tilpasses styrkemæssigt.
> Teoretisk kan en propmikrofon til telefonen således virke (tilsluttet

Jeg fandt efterfølgende ditte link, af hvor den nederste er en universal
halsslynge.
Under alle omstændigheder vil firmaerne på listen kunne gi' en faglig
vejledning.

http://www.hmi-basen.dk/r4x.asp?include=00000&linktype=iso&linkinfo=21362701

Hilsen
Steen

Fra : Bare mig

Dato : 22-11-05 20:07

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alm. telefoner der ikke er forbredt til Teleslynge?
>
> Hvis sådan også kan bruges med TV som lydkile, så er det ikke nogen dårlig

Jeg får min igennem hjælpemiddelbasen. Jeg har lige fået ny telefon, en
trådløs, som fungerer sammen med mit høreapperat. Det samme med min mobil,
den er indstillet til at kunne samarbejde med denne.

Så det kan da lade sig gøre. Hvis du har høreapperat med teleslynge, undrer
det mig, hvis din kommune ikke har hjulpet dig med disse ting ?