min kat skraber overalt
Fra : Katja Gøbel

Dato : 21-11-05 16:18

hej alle sammen,

har lige et enkelt spm. Min kat går og skraber overalt... og med det mener
jeg virkelig overalt... alle steder... ikke ngoet mønster.. det er ved
madskålen... midt på gulvet i soveværelset... ved altandøren... når han går
på toilet.. over alt..
.... hvorfor gør han det??

Hilsen
katja

Fra : Anders

Dato : 21-11-05 20:03

"Katja Gøbel" <katja@(FJERN MIG)goebelconsult.dk> wrote in message
> [...]
> jeg virkelig overalt... alle steder... ikke ngoet mønster.. det er ved
> madskålen... midt på gulvet i soveværelset... ved altandøren... når han

Hej.

Fordi han er overbevist om der er noget der lugter grimt i hans næse de
steder hvor han skraber.
Vi har oplevet det med vores katte, hvis der ligger noget på gulvet de ikke
bryder sig om.

/Anders

Fra : Lotte-m

Dato : 22-11-05 14:41

Anders skrev:

[Hvorfor katte skraber sære stæder]

> Fordi han er overbevist om der er noget der lugter grimt i hans næse de
> steder hvor han skraber.

Hmmm forklaringen virker ikke sandsynlig.

Min perserpige skraber to steder, udenpå lågen til dybfryseren og på
lukkede døre. Når jeg engang imellem lukker fryserlågen op for hende, så
stopper skraberiet og hun snuser meget interesseret til skufferne i
fryseren. Døre skraber hun kun på indtil de er lukket op, i øvrigt - hun er
en indekat og hun skraber aldrig på havedøren og på hoveddøren
--
^~^ , Mange hilsner
('Y') ) Lotte M http://www.lotte-m.dk

Fra : JytteJ

Dato : 23-11-05 11:03

"Katja Gøbel" <katja@(FJERN MIG)goebelconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg virkelig overalt... alle steder... ikke ngoet mønster.. det er ved
> madskålen... midt på gulvet i soveværelset... ved altandøren... når han

Min umiddelbare tanke var, at der måske var noget på poterne som generede:
kløe, sår, negle etc.

VH.
JytteJ

Fra : Katja Gøbel

Dato : 23-11-05 22:42

Måske jeg sku prøve at klippe hans negle.. det virker vist mest
sandsynligt...