slette tekst i form hjælp
Fra : jonathan

Dato : 21-11-05 14:48

Håber der er en der kan hjælp mig, jeg har en chat jeg har lavet med
iframe
og lign, det virker sådan også, men jeg kan ikke for min form hvor folk
skriver teksten til og blive slette når man har submittet den, min kode
for
formen ser sådan ud:
<form action="submit.php" method="post" target="hidden_frame">

<input type="hidden" name="bruger" value="<?echo
$_SESSION['bruger_navn']?>">

<INPUT ID="Form" TYPE=TEXT NAME="request" VALUE="" SIZE=88 MAXLENGTH=88" >

<input type="submit" value="Send besked">

</form>

<iframe src="default.html" style="width: 0px; height: 0px;"
frameborder="0"

name="hidden_frame"></iframe>

vh

Jonathan

Fra : Zilla

Dato : 21-11-05 15:41

jonathan wrote:
[snip]
> det virker sådan også, men jeg kan ikke for min form hvor folk
> skriver teksten til og blive slette når man har submittet den
[snip]

Jeg tror du skal bruge noget javascript. Prøv noget i denne retning:

<form action="submit.php" method="post" target="hidden_frame"
name="myform" onsubmit="document.forms.myform.reset()">
[...]

Jeg har tilføjet name="..." og onsubmit="..." i ovenstående. Det er ikke
afprøvet...

Zilla

Fra : jonathan

Dato : 21-11-05 16:06

> [...]
> </form>
>
> Jeg har tilføjet name="..." og onsubmit="..." i ovenstående. Det er ikke
takker, det virker næsten, men nu blir der bare ikke overført noget til
submit.php..

Fra : Zilla

Dato : 22-11-05 22:15

jonathan wrote:
> takker, det virker næsten, men nu blir der bare ikke overført noget til
> submit.php..

Ja det er jo lidt af et problem. Prøv følgende i stedet. Det gør at når
brugeren klikker på tekstfeltet, så slettes det der står i det.
Problemet med dette er dog at hvis brugeren ved en fejl kommer til at
klikke sig ud af tekstfeltet så bliver alt slettet når han/hun klikker
på det igen... Det er dog den bedste løsning jeg umiddelbart kan komme
med, da jeg ikke er nogen ørn til javascript. Du kunne evt. prøve at
spørge i en gruppe hvor man udelukkende diskuterer javascript, hvis en
sådan findes.

<form action="submit.php" method="post" target="hidden_frame" name="myform">
<input type="hidden" name="bruger" value="<?echo
$_SESSION['bruger_navn']?>">
<INPUT ID="Form" TYPE=TEXT NAME="request" VALUE="" SIZE=88 MAXLENGTH=88"
onfocus="document.forms.myform.request.value=''">
<input type="submit" value="Send besked">
</form>

Zilla.