Hjælp til Tydning på AO.Daugård HattingVej~
Fra : Ulla Elisa

Dato : 21-11-05 12:42

Hjælp til Tydning på AO.DaugårdHattingVejleDaugård 1815 1854
viet opslag 149 nr29
hvad står der

på forhånd tak

mvh
Ulla Elisa
uelisa2@hotmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 18:13

Nu har jeg dem liggende på en CD, så jeg er lidt i tvivl om det er denne.

Mathias Olesen enkemand 60 aar Gdmd i Daugaard
Kirsten Andersdatter pige 44 aar hjemme hos broderen Peder Andersen i
Daugaard
18 august
Gdmd Peder Andersen og
do Thomas Sørensen af Daugaard
29 septb. i kirken
213
har begge haft de naturlige Kopper

Hanne Bjørn

Fra : Ulla Elisa

Dato : 21-11-05 19:22

tak , jeg er ikke så god til at tyde det præsten skrev i hin svundne tider,
mener nu der står Ane Else Sørensdatter 28 år og Kristen Nielsen 24 år ??
du fik det til Mathias Olesen 60
men tak for din ulejlighed
mvh
Ulla Elisa
uelisa2@hotmail.com

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 20:58

Det lyder ikke som om det er den samme, vi taler om. I øvrigt er det degnens
eksemplar, når det er Nørrejylland. Hvis du tager første eller anden side
står der nok kontraministerialbog. De Sønderjyske skulle det være Præstens
bog, der er på mikrokort.

hilsen
Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-05 21:12

Jeg har nu været på arkivalieronline og set at dette par ikke bliver viet.
De hedder Hans Christian Nielsen og Mette Sørensdatter.
Nu ved jeg jo ikke, hvad du leder efter.
hilsen

Fra : Ulla Elisa

Dato : 21-11-05 22:10

en ane else sørensdatter og kristen nielsen ,de er i folketællingen de er i
folketællingen vejle, Hatting, Daugaard, Daugaard Strand, , et Huus, 78,
FT-1834 1834

Kristen Nielsen, 47 , Gift, , Fisker,
Ane Else Sørensdatter, 40 , Gift, , hans Kone,
så jeg søger videre
tak for din venlighed