Hvordan ligges noget af disse to liniers t~
Fra : Ingelsen

Dato : 21-11-05 12:23

Hej.

Dette er hvad man får når man kører et sygesikringskort igennem kortlæseren:

ÅEFTERNAVN&FORNAVN ADRESSE 5
2373600
*92081004**********1018694020237050704

Tallene i sidste del af første linie er 237(kommune nr) og 3600(post nummer)
i anden linie 10 * = person Nummer.

jeg har indlæst dem på følgende måde:

command1.click()
linie1=inputbox ("indlæs kort")
linie2=inputbox("kortet indlæses")

Hvorfor så 2 inputboxe, fordi den sender et "enter" efter første linie.

Men hvordan får jeg den til at pille Efternavn, Fornavn, Adresse, Husnummer,
Postnummer og CPR nummer ud i hver sin variabel??

Har prøvet med forskellige kort, og første tegn er altid "Å"
Mellem for og efternavn altid "&"
men ellers ingen sammenhæng ud over antallet af tal i anden række.

Nogen der har en ide ??

Hilsen Rex

Fra : Repzak

Dato : 21-11-05 22:43

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote in message
> [...]
> Mellem for og efternavn altid "&"
> men ellers ingen sammenhæng ud over antallet af tal i anden række.

lav en søge rutine med en for loop hvor den løber igennem len(variabel) tegn
for tegn med MID så kan du finde seperator tegenene og derefter bruge MID
til at trække dem ud med...

ved egentlig ikke om der findes funktioner direkte til det, men dette er en
mulighed :)

Kasper

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 30-12-05 09:10

ma 21 nov 2005 10:43:16p satte Repzak sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> ved egentlig ikke om der findes funktioner direkte til det, men dette
> er en mulighed :)

Jo. Der findes instr som finder et eller flere tegn og returnerer pladsen i
strengen. Herefter er det en smal sag at partere den med mid

steven