RS 232 adgang
Fra : Leif Johansen

Dato : 21-11-05 11:37

Jeg står med det problem, at et digitalt måleinstrument har RS 232,
programel går til COM 4 medens min bærbar ved et overgang til USB har
første ledige virtuel COM 6.

Projekt - lav VB 6 ( express?) program til at læse skrive til COM port
men hvordan?

I Comal 80 (Commodore 64) og samme til PC eller med Pascal, var der
direkte adgang til COM med lidt hiv og sving. men det er ikke tilfældet
med VB.

Jeg har fundet en class til VB.net lige den version jeg ikke har og som
jeg ikke gider investere i.

Har nogel en løsning/samling programlinier eller henvisning til noget hjælp?

mvh
Leif Johansen

Fra : Repzak

Dato : 21-11-05 16:58

"Leif Johansen" <leif@dagnyleif-johansen.dk> wrote in message
> [...]
> første ledige virtuel COM 6.
>
> Projekt - lav VB 6 ( express?) program til at læse skrive til COM port men

Der er både i VB6 og VB express inbygget seriel port OCX.. i VB6 hedder den
MScomm.. søg på google :)

Kasper

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-11-05 20:30

On Mon, 21 Nov 2005 11:36:47 +0100, Leif Johansen
> [...]

>jeg ikke gider investere i.
>
>Har nogel en løsning/samling programlinier eller henvisning til noget hjælp?
I enhedshåndteringen er det måske muligt at flytte "USB to RS232"
porten over på en COM port der ligger under de 4 ?
Lad dig ikke narre af at den måske siger at porten er optaget, bare
flyt den.
Jeg gjorde således og det virkede, så nu peger alle mine USB porte til
COM2 uanset hvilken USB port jeg rent fysisk benytter.

/Hans