P-ring og ingen menstruation
Fra : Helle

Dato : 20-11-05 23:41

Hej.

Jeg har fået p-piller i en del år efterhånden men i samråd med lægen valgte
jeg at skifte til P-ring her for 2 mdr siden. Jeg havde problemer med at
huske p-pillerne og det var jeg ret træt af.

Efter den 1.ring blev taget ud skulle min menstruation jo komme, men det
gjorde den ikke. Derfor tog jeg en test som viste negativ. Ringede til lægen
som sagde det kunne være fordi jeg lige var skiftet fra p-piller til p-ring
og der derfor var lidt rod i systemet. Fair nok, den nye ring kommer i og
den tog jeg så ud her i torsdags. Det var så meningen at jeg skulle have min
menstruation nu, men den er endnu ikke nået at komme. Den nye ring skal i på
torsdag. Jeg har ikke tegn på at min menses er på vej så jeg er da rimelig
bekymret. Ringen har jeg brugt som jeg skulle og den har max været ude i 1
time af gangen. Man må tage den ud max 3 timer af gangen.

Kan et skift fra piller til ring lave sådan noget rod i systemet? nogen der
også har prøvet det?

Hvis ikke min menses er kommet på tirsdag må jeg jo ringe til lægen igen og
så må jeg have en undersøgelse, men det bekymrer mig da en del at den ikke
kommer. Både fordi jeg da helst ikke lige skulle være gravid, men også fordi
det nok er sundest for kroppen at man får sin menses og der er system i det.

Mvh Helle

Fra : Nicole

Dato : 21-11-05 10:50

> [...]
> som sagde det kunne være fordi jeg lige var skiftet fra p-piller til p-ring

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg kun har hørt om p-ringen... Men
jeg ved hvordan det må føles, min mens er også udblevet utrolig mange
gange (det var så pga. medicin), meeen... Man bliver jo lige lidt nervøs
hver gang

Så, de sidste fire måneder, bløder jeg MELLEM mine menses... Min læge,
siger hun ikke vil gøre noget ved det, før der er gået seks måneder...

Men... Jeg tror ikke du skal være bekymret over, om din krop lider
overlast, jeg tror ikke der sker så meget ved, at du ikke får din menses
to måneder i træk. Men jeg ville nok som dig, ringe til lægen, og få
tjekket, at alt er som det skal være---

Der findes måske forskellige mærker i p-ringen? Nogel p-pille mærker,
kan ikke holde min menses tilbage, (jeg bløder mellem dem), og jeg fik
afvide, at de ikke var "stærke" nok...
Dumt spg., men kan din p-ring, være FOR stærk??

Nicole

Fra : Helle

Dato : 21-11-05 13:00

> [...]
> afvide, at de ikke var "stærke" nok...
> Dumt spg., men kan din p-ring, være FOR stærk??

Så vidt jeg ved findes der kun ét mærke af p-ring (endnu) og det er den der
hedder NuvaRing.
Jeg ringer til lægen i morgen og beder om en tid til undersøgelse. Æv.

Helle