D-vitamin dråber problem
Fra : Martin Jensen

Dato : 20-11-05 18:39

Hej NG-mennesker

Vi har lige fået en dejlig søn, for 3 uger siden

Vi er begyndt at give ham D-vitamin dråber (m/kokosolie) 5 dråber pr. dag
som anbefalet.

MEN efter at vi startede på det, skreg han konstant i 3 nætter i træk (han
er umulig at trøste, eller aflede) så vi holdte en pause på 3 dage og
allerede den første nat, var der en klar forbedring i hans natte søvn. (og
skrieriet)

Efter 3 dages pause startede vi igen, men denne gang kun 3 dråber fordelt
over hele dagen, det samme mønster startede efter 10 timer, efter sidst
dråbe, han skreg uafbrudt hele natten.

(Den måde han græder på, er der ingen tvivl om han har ondt i maven, han
begynder at græde spontant)

Vi har ringet til sundhedsplejersken, hun siger det er en mytte at han
skulle få ondt i maven.... MEN vi kan jo se vores søn har ondt
og det bliver bekreftet af vores andet forsøg.

Er der nogen der har nogen gode råd om hvad vi skal gøre, for han skal jo
have d-vitaminer.

På forhånd tak.
Mvh
Martin

Fra : Cocoamum

Dato : 20-11-05 19:03

Martin Jensen skrev:
> [...]
> og det bliver bekreftet af vores andet forsøg.
>
> Er der nogen der har nogen gode råd om hvad vi skal gøre, for han skal jo

Giv ham lidt sol hver dag - så kan du smide d-vitaminerne over bord. Min
anden fik dem aldrig.

Tine

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 21-11-05 18:35

Hej!

> Giv ham lidt sol hver dag - så kan du smide d-vitaminerne over bord. Min
> anden fik dem aldrig.

Er det ikke er rigtigt dårligt råd når alle uden undtagelser fraråder at
børn under 6 måneder opholder sig i solen?

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : John

Dato : 20-11-05 19:16

Hej

Tillykke med sønnike. Din sundhedsplejerske ved åbenbart ikke hvad hun taler
om - sådan som det også er tilfældet med mange læger osv. her i
Danmark.....Det der skaber problemerne er ikke selve D-vitaminet, men
nærmere kokosolien. D-vitaminer til spædbørn fåes kun som ergocalciferol
(D2) i Danmark. Det du skal give din søn er cholecalciferol (vitamin D3) i
eksempelvis olivenolie. Desværre er Danmark et stenalderland i mange
henseender, så du skal bestille det i udlandet:

http://www.drclarkstore.com/10515.html

Og så er det også en myte at spædbørn ikke kan undvære D-vitamin. Det haster
slet ikke. Vent nogle måneder. Dit spædbarns immunforsvar og
mave/tarm-system er slet ikke gearet til andet end modermælk....Og hvis man
endelig skal give D-vitaminer er det helt korrekte at barnet får taget en
blodtest som kan påvise hvor meget D-vitamin han har brug for....Mit råd:
Vent til han er 3-4 måneder.

Mvh en far som har været det samme igennem

PS: Jeg vil opfordre dig til at sende en beskrivelse af din søns symptomer
både til sundhedsstyrelsen og til producenten af de D-vitaminer I har prøvet
med..

Held og lykke
----------------

Fra : John

Dato : 20-11-05 19:37

Med den sundhedsplejerske I har vil jeg anbefale dig at læse om risici ifm.
vaccinationer - den tid kommer jo også snart - ...Det er I og jeres søn
bedst tjent med...Et råd med på vejen: få delt vaccinerne op så han ikke får
en 5-i-1 vaccine.....men i stedet bliver vaccineret imod een sygdom ad
gangen....og vent så lang tid som muligt så hans immunforsvar kan nå at
udvikle sig...I behøver ikke at følge lægens anbefalinger slavisk....Undgå
kighoste-vaccinationen indtil han bliver ældre....Selv læger undgår at give
denne vaccination til deres børn...Jeg vil anbefale dig følgende
vaccinationer: stivkrampe, difteri og polio.... _hver_ for sig!

Fra : Jannie

Dato : 23-11-05 10:44

Hallo - opdelte vacciner, hvad er nu det.
Jeg kom bagefter (1 år) med sønnens fordi jeg holder på at han skal være i
topform når vaccinen gives - og èt år afløste infektioner og sygdom hinanden
så "topform-dagen" der var egnet til vaccination aldrig kom. Da jeg så ville
have den sidste polio, var det udgået og lagt i en multivaccine, med det
resultat at han ville skulle have hele MFR-halløjet igen - og det var jeg
ærligtalt ikke tryg ved. Resultatet er at han ikke er færvigvaccineret for
Polio - og det er jo heller ikke ligefrem trygt!
Hvordan får jeg en poliovaccine uden vedhæng ?
Med venlige ( og håbefulde ) hilsner
Jannie

Fra : Rasmussen

Dato : 20-11-05 20:21

> [...]
> og det bliver bekreftet af vores andet forsøg.
>
> Er der nogen der har nogen gode råd om hvad vi skal gøre, for han skal jo

Tillykke med guldklumpen!

Jeg har også hørt/læst om det du beskriver på "NETDOKTOR", hvor en af dem
som er under termin "marts 2005" havde samme problem.

Så vidt jeg husker købte hun på apoteket nogen dråber der er til for
tidligt fødte og det løste problemet for hendes lille pige.(pigen var ikke
for tidligt født)
Jeg mener de hed ABCD-dråber, men prøv da at høre på apoteket.

Julie Alberte har fået D-dråber fra hun var helt ny og det vil jeg helt
sikkert fortsætte med.

Venlig hilsen Jakob og Julie Albertes mor

Fra : ellisa

Dato : 22-11-05 22:05

> [...]
> for tidligt født)
> Jeg mener de hed ABCD-dråber, men prøv da at høre på apoteket.

De hedder "ACD-dråber" og det var de samme vi gav, da poden ikke kunne tåle
de almindelige D-dråber (reagerede også med ondt i maven).

Det var vores sundhedsplejerske der anbefalede dem.

/ellisa

Fra : Brian

Dato : 22-11-05 22:14

"ellisa" <virker@ikke> skrev i en meddelelse

> De hedder "ACD-dråber" og det var de samme vi gav, da poden ikke kunne
tåle
> de almindelige D-dråber (reagerede også med ondt i maven).
>
> Det var vores sundhedsplejerske der anbefalede dem.

Hvad med at blande det med mylicon dråber?

Marianne

Fra : ellisa

Dato : 23-11-05 12:39

"Brian" <mms@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "ellisa" <virker@ikke> skrev i en meddelelse

> dem

> ikke

> tåle

> Hvad med at blande det med mylicon dråber?

Hvorfor det, hvis det hjælper blot at skifte vitamindråberne ud til nogle
andre?

/ellisa

Fra : Peter Kirk

Dato : 21-11-05 10:49

> [...]
> og det bliver bekreftet af vores andet forsøg.
>
> Er der nogen der har nogen gode råd om hvad vi skal gøre, for han skal jo

Jeg kan ikke huske om det lige præcist var "D-vitaminer" der gav vores søn
problemer. Men ihvertfald nogle af de dråber vi gav ham var baserede på
jordnødderolie, og han fik slemt eksem og maveproblemer. Vi vidste ikke
hvorfor, og opdagede ikke sammenhæng, men idag (7 år senere) er han stærkt
allergisk overfor jordnødder.

mvh
Peter

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 21-11-05 18:38

Hej!

Vi prøvede først med apotekets i kokosolie og de skulle opbevares koldt.
Det var Andrea ikke glad for (sikkert pga. kulden). Nu bruger vi Matas
som skal opbevares ved stuetemperatur og der er ingen proglemer.

Fra : trine

Dato : 22-11-05 12:15

> [...]
> og det bliver bekreftet af vores andet forsøg.
>
> Er der nogen der har nogen gode råd om hvad vi skal gøre, for han skal jo

hej Martin, vi havde præcis samme problem med vores søn, og det havde noget
med kokus'en at gøre, I skal nok prøve at vælge nogle andre D-vitaminer
(neutrale). Held og lykke. Hilsen Trine

Fra : Martin Jensen

Dato : 27-11-05 18:51

Hej igen

Mange mange tak for de mange gode indslag.

Vi fulgte det gode råd og købte nogle ACD-dråber på apoteket.
Vores lille Bertrams mave, skaber ingen problemer mere, de nattelige
skrige-ture er nærmest væk

Håber at i alle får en dejlig jul med jeres små guldklumper

Mvh
Martin