Draytek og WPA2-support?
Fra : Steen Suder

Dato : 20-11-05 18:30

Jeg har netop købt en Draytek Vigor 2900VG-router, bl.a. fordi den
supporterer WPA2.

Dog kan jeg kun finde WPA og lavere i opsætningen.
Jeg har lagt den nyeste firmware (v2.5.6.1, inkl. reset til factory
defaults) på , men det ændrer ikke noget.

Er der nogen, der har WPA2 til at køre på en 2900VG eller lignende?
Hvordan?

--
Steen Suder

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-05 19:22

On Sun, 20 Nov 2005 18:30:09 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Jeg har netop købt en Draytek Vigor 2900VG-router, bl.a. fordi den
> supporterer WPA2.
>
> Dog kan jeg kun finde WPA og lavere i opsætningen.

Kan du finde "AES"? Sæt den til WPA og AES, så er det faktisk WPA2.

-A

Fra : Steen Suder

Dato : 20-11-05 20:50

Asbjorn Hojmark wrote:

> Kan du finde "AES"? Sæt den til WPA og AES, så er det faktisk WPA2.

Ingen spor af AES (fra webUI):

WPA:
Encryption Mode: TKIP

Specs siger WPA2, support siger WPA2:
<http://www.draytek.com/support/support_note/router/application/wireless/wpa2/wireless-wpa2.php>

(fundet ud fra modellen).

--
Steen Suder

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 20-11-05 21:23

On Sun, 20 Nov 2005 20:49:40 +0100, Steen Suder
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> Specs siger WPA2, support siger WPA2:
> <http://www.draytek.com/support/support_note/router/application/wireless/wpa2/wireless-wpa2.php>

Og du har checket det med hardware-revisionen? Så må det vel være en
sag for supporten.

-A

Fra : Steen Suder

Dato : 20-11-05 21:35

Asbjorn Hojmark wrote:

<http://www.draytek.com/support/support_note/router/application/wireless/wpa2/wireless-wpa2.php>

> Og du har checket det med hardware-revisionen? Så må det vel være en
> sag for supporten.

Hvis UIens angivelse af "wireless firmware version" ender på '1' sidder
der et Intersil-kort i boksen og så er der ikke support for WPA2.

Den ender på '2'.

(Jf.
<http://www.draytek.com/support/support_note/router/faq/wireless/22.php>).

Supporten er kontaktet, men i dette tilfælde lader de ikke til at være
specielt aktive søndag eftermiddag

--
Steen Suder

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 21-11-05 17:13

Steen Suder wrote:
> Jeg har netop købt en Draytek Vigor 2900VG-router, bl.a. fordi den
> supporterer WPA2.

Rart at se at du lyttede til mit forslag Steen :)

WPA2 support er _helt_ nyt fra Drayteks side, så forvent lidt
børnesygdomme. Hvis deres iøvrigt udemærkede support ikke svarer dig så
prøv her: http://forum.draytek.com.au/

De har et rigtig godt forum i England også men boardets admin er en
'power-mad' tåbe - han tillod sig efter lidt uoverensstemmelser at
blokkere for alle brugere uden for UK :|

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Steen Suder

Dato : 21-11-05 18:55

Uffe S. Callesen wrote:

> Rart at se at du lyttede til mit forslag Steen :)

Det er absolut et nice apparat, som ligger nogle klasser over de
sædvanlige Linksys, Dlink etc.-æsker. Det skulle det dog også gerne til
den pris :-/

> WPA2 support er _helt_ nyt fra Drayteks side, så forvent lidt
> børnesygdomme. Hvis deres iøvrigt udemærkede support ikke svarer dig
> så
> prøv her: http://forum.draytek.com.au/

Det underlige er at jeg slet ikke kan se muligheden for WPA2 nogen
steder, på trods af nyeste firmware samt rev. 2 WLAN-hw.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Steen Suder

Dato : 23-11-05 10:27

Steen Suder wrote:

> [...]
> defaults) på , men det ændrer ikke noget.
>
> Er der nogen, der har WPA2 til at køre på en 2900VG eller lignende?

Jeg har netop modtaget en email fra Draytek Support, med en ny firmware
(v2.5.7) og nu er der mulighed for at vælge WPA2 i webinterfacet.

Jeg har dog endnu ikke testet det.

--
Steen Suder